Povestea lui Opel GTC Astra începe în 2006, cu prima generaţie, vândută la nivel european, în nu mai puţin de 400.000 de exemplare. Acest număr, alături de cele 450.000 de maşini vândute până acum din actuala generaţie a compactei, obligă compania germană să se întoarcă în segmentul coupe-urilor din segmentul C. Dar să lăsăm statisticile deoparte, pentru a vedea cum s-a comportat GTC Astra, aşa cum se va numi noua generaţie, la prima întâlnire, organizată de Opel în însorita Palma de Mallorca.
După cum declară designerii maşinii, sursele principale de inspiraţie pentru partea estetică a maşinii pot fi găsite în sculpturile moderne ale artiştilor plastici germani, dar şi în… filmul Sin City. Partea frontală atrage instantaneu atenţia, datorită farurilor încruntate, cu LED-uri de zi în formă de bumerang, a capotei bombate şi a barei de protecţie cu un design puternic revizuit faţă de versiunea în cinci uşi. În ciuda sentimentului intens de familiaritate dat de partea exterioară, există doar trei elemente de design comune cu restul gamei: mânerele portierelor, antena radio şi capacele oglinzilor retrovizoare.
Farmecul părţii laterale este dat de linia plonjată a plafonului, care se îmbină armonios cu umerii profilaţi destul de agresiv, precum şi cu linia care urcă de la praguri până la jumătatea portierelor. La capitolul jante, sunt disponibile şase tipuri noi, cu dimensiuni între 17 şi 20 de inchi.
Spatele, însă, poate fi considerat cel mai atractiv unghi al noului Opel GTC Astra. Luneta curbată plonjează de sub plafonul arcuit, pentru a se continua cu uşa portbagajului, desenată sculptural. Stopurile muşcă din aripile puternic evazate şi preiau motivul bumerangului, iar zona de îmbinare cu bara de protecţie induce iluzia imponderabilităţii.
Cei care au îndrăgit vechiul GTC, dar mai ales aceia care şi-au comandat parbrizul panoramic, au un motiv serios de bucurie. Opel a fost primul producător care a oferit un astfel de parbriz, iar germanii nu au renunţat la această dotare opţională nici în cazul noii generaţii a hatch-ului cu 3 uşi bazat pe Astra.
Pentru momentele în care soarele luminează foarte puternic, există la îndemână o jaluzea reglabilă, amplasată sub geamul panoramic. Dacă la exterior avem de-a face cu un model semnificativ diferit faţă de varianta de bază, interiorul lui GTC Astra este, în mare parte, neschimbat.
Acelaşi bord, cu trecerea neîntreruptă de la consola centrală la cutia de viteze. Totuşi, ar fi fost de preferat o ergonomie mai studiată a butoanelor de pe consola centrală, uşor aglomerată. Există şi noutăţi, însă: culori şi modele noi pentru tapiţerie şi pentru partea superioară a bordului, cum ar fi nuanţele Imola, Roşu/Morrocana, Negru sau Imola, Negru/Morrocana, îmbinate cu decoraţiunile negru piano şi pielea întoarsă Dinamarca-Black. Noul volan întregeşte atmosfera sport, iar scaunele ergonomice, disponibile opţional şi preluate de pe Astra cu cinci portiere, oferă opt poziţii diferite.