Noul BMW X1 mizează, în lupta sa cu rivalii, pe o gamă formată din trei motoare pe benzină şi trei propulsoare diesel. SUV-ul aflat la baza gamei X se poate lăuda acum cu puteri cuprinse între 116 şi 245 CP. Ca şi noutăţi pe care clienţii le vor putea regăsi sub capotă, putem menţiona entry level-ul sDrive16d, dar şi vedeta testului nostru, potentul xDrive25d, ce îl înlocuieşte pe venerabilul xDrive23d.
Cel mai puternic şi mai nou diesel din gama X1, care este este echipat cu două turbine şi are o cilindree de 1995 cmc, dezvoltă o putere superioară versiunii precedente, cifrată la 218 CP. Transmisia automată ZF cu opt trepte este şi ea un punct fierbinte pe lista noutăţilor, iar 25d beneficiază optional de aceasta, alături de fraţii săi, 20i, şi 28i, 20d. Faţă de versiunile precedente echipate cu transmisie automată, noua soluţie oferă un consum ameliorat cu până la 0.9 litri la sută mai economic. Însă aceasta a reprezentat doar o parte a testului nostru. În mod clar, bavarezii au reuşit să conserve spiritul mărcii odată cu adoptarea noului propulsor.
Silenţios la pornire şi pe întreaga plajă de turaţii, motorul trage eficient şi neobosit, chiar foarte de jos, fără să „refuze” provocarea unui regim de mare viteză. Cei 450 Nm se dezlănţuie devreme, începând cu 1.500 rpm. Elasticitatea propulsorului se face simţită pe deplin, iar resursele de cuplu pot fi exploatate până la 2.500 rpm. Schimbările treptelor se realizează cu mare discreţie, dar adevărata satisfacţie este obţinută prin intermediul poziţiei manuale a schimbătorului, dar şi cu ajutorul padelelor amplasate pe volan.
Astfel, cu îndrăzneala de a urca spre pragul celor 4.000 rpm, se pot obţine reprize de-a dreptul fulminante, în acompaniamentul unui diesel ce refuză să sune aşa cum te-ai aştepta. În mod clar, BMW X1 xDrive25d este cât se poate de sprinten, având chiar accente sportive. Aşa cum era de aşteptat, suspensia rămâne demnă de apreciat datorită compromisului ideal între sportivitate şi confort, cu un accent pus, în mod evident pentru un produs bavarez, pe prima calitate.
Ţinuta de drum poate fi catalogată drept ireproşabilă pentru un crossover, în ciuda intervenţiei uşor brutale a pedalei de frână. Din arsenalul BMW EfficientDynamics, sDrive25d preia, printre altele, tehnologii de reducere a consumului precum regenerarea energiei de frânare, indicator pentru schimbarea optimă a treptelor, dar şi sistemul Auto Start-Stop, ce lucrează îndeajuns de discret încât să nu sâcâie. Aşadar, un alt BMW ce nu acceptă să arunce mănuşa în segmentul său, ci dimpotrivă, atacă din timp şi cu armele potrivite. Iar dacă până acum doar rivalii europeni erau puşi în pericol de crossover-ul bavarez, de anul acesta nici concurenţa de peste Ocean nu va mai putea dormi liniştită, odată cu debutul lui BMW X1 în America de Nord.