La drum, noul C4 se dovedeşte a fi extrem de confortabil
şi silenţios. Odată ce închizi portiera, C4 te izolează de
zgomotele externe. Specialiştii mărcii au lucrat mult la acest
capitol. Silenţiozitatea contribuie mult la confortul pe care noul
C4 îl oferă la rulare.
Deşi are o suspensie clasică, fără braţe independente în spate,
C4 are o ţinută de drum corectă. Motorizările sunt excelente având
ca vedete motorul pe benzină 1.6 THP de 155 CP dezvoltat împreună
cu BMW şi turbodieselul de doi litri şi 150 CP.
În gamă mai există încă două motorizări pe benzină: VTI 95 CP
1.4 litri şi VTI 120 CP 1.6 litri. Gama propulsoarelor diesel este
completată de HDI 90 CP 1.6 litri şi HDI 110 CP 1.6 litri.
Păcat însă că cel mai puternic motor pe benzină este
asociat doar cu o cutie de viteze manuală robotizată.
Aceasta cutie schimbă treptele în mod automat sau manual prin
intermediul clapetelor de pe volan. Este însă în dezacord total cu
motorizarea excelentă. Schimbările de trepte se fac extrem de lent
în modul automat iar în cel manual este nevoie de ridicarea
piciorului de pe pedala de acceleraţie pentru o schimbare de
treaptă cât de cât decentă. Într-o lume concurentă dominată de
cutii automate cu dublu ambreiaj, soluţia Citroen pare de acum 10
ani. Oficialii mărcii insistă că este o soluţie mult mai ieftină şi
este preferată de clienţii mărcii. Noi ne îndoim şi am alege un C4
nou doar cu o cutie de viteze manuală.
Cutia manuală cu şase trepte am experimentat-o în
asociere cu motorul diesel HDI 150 DPFS. Un motor din nou
excelent, cu mult cuplu şi suficient de silenţios. Cutia este ok,
deşi timoneria lasă din nou de dorit. Mişcările levierului sunt
ample iar designul părţii superioareeste arhicunoscut de pe toate
modelele Citroen şi chiar şi Peugeot cu cutie manuală. Chiar şi aşa
am alege la orice oră această cutie în loc de cea manuală
robotizată.
Am mai putut conduce şi un C4 e-HDI. Este soluţia Citroen pentru
o variantă cu emisii de CO2 reduse. Acest model are un sistem
start-stop bine pus la punct. Motorul se opreşte automat şi fără
vibraţii la orice staţionare. Şi porneşte la fel de prompt. Modelul
E-HDI este propulsat de un turbodiesel de 110 CP asociat, din nou,
doar cu cutia de viteze manuală robotizată. Schimbările se fac la
fel de prost ca şi la modelul THP.
Noul Citroen C4 va veni în România în luna ianuarie
2011. Nu există încă preţuri, dar ne aşteptăm ca acestea
să fie competitive pentru a fura clienţi fideli altor mărci.