Am condus Audi Q3 2.0 TDI 177 quattro Stronic!

Publicat: 08 07. 2011, 10:00

Primul test pentru presă cu noul SUV Audi a avut loc în Elvetia,
undeva pe lângă Zurich, cu drumuri de oraş, sau pe şosele cu viteză
limitată la 90 de km/h. Audi vrea să spună clar de la început că
masina lor ştie să joace bine ambele roluri. Din pacate nu ne-am
putut face de cap pentru că în Eleveţia e crimă şi apoi pedeapsă cu
amenzile. Dar probabil că nici variantele de motorizare disponibile
nu ne-ar fi ajutat prea mult. Deocmadată sunt oferite patru
motorizări, toate de doi litri. Nici un V6 până astăzi dar încă
aşteptăm.

Poţi să alegi între două dieseluri şi două motoare pe benzină.
Primele scot 140 şi 177 CP. Motoarele alimentate cu benzină produc
180 sau 211 CP – acelaşi 2.0 TFSI de pe GTi. Consumurile medii
anunţate sunt cuprinse între 5 şi 8 litri la sută.

Înăuntru s-au mai schimbat un pic lucrurile faţă de ultimul Audi
pe care l-aţi văzut. Butoanele sunt uşor rotunjite, acţionarea
comenzilor climei se face ca la A3, iar meniul interactiv şi
display-ul acestuia sunt aşezate ca la A1. Nu este o ciorbă, ci
toate chiar sunt aşezate perfect, ca la orice Audi. Calitatea este
ireproşabilă… şi a plasticului, şi a aluminiului, şi a
asamblărilor. Totodată, Q3 este un alt model nou de la Audi cu
planşa de bord wrap-around – care te înconjoară, mai pe româneste –
senzaţia este întra-adevăr de protecţie, te simţi ca într-un
cockpit. Bineînţeles că este uşor să ajungi la butoane, volanul
este exact ce trebuie, iar în scaun stai bine fixat. Şi pe înălţime
pozitţa este bună, cu înclinaţie spre una sport, din fericire. De
obicei, constructorii preferă să înalţe scaunul într-un SUV pentru
siguranţa şoferului care trebuie să vadă bine în jurul maşinii. Şi
aici vezi perfect, mai ales că esti dotat cu tot felul de camere
laterale şi pentru mersul înapoi.

Daca tot vorbim despre un SUV mic sau mai bine-zis compact în
accepţiunea Audi, atunci locul din spate este foarte important. Noi
am testat asta cu doi oameni înalţi de 1.80 metri în faţă şi
confirmăm că ai loc să stai bine în spate.
Printre limitari de 30,50, 90 si 120 la ora am testat motorizarea
diesel de 180 de cai. Urmeaza si un doi-cinci de 211 dar mai avem
de asteptat.

Motorul nostrum de test, ca orice diesel, se auzea destul de
bine. Ştiai şi când toarce la relanti, dar mai ales când dădea toţi
caii din el. Urla frumos! E foarte distractiv cum se înfurie micul
Q3 dacă-i apeşi suficient de tare pedala de acceleraţie. Întâi
vociferează, apoi se înfige ca apucatul şi nu-ţi vine să-l mai
opreşti când vezi câtă poftă de viaţă are în el. Nu te gandi că
rupi norii cu maşina asta, dar putere este din plin pentru scopul
său. Dacă eşti deja lansat, transmisia îţi dă putere imediat cum
calci acceleraţia şi ai elan chiar şi la viteze mari, în treapta a
şasea.La fel de bine te bazezi pe tracţiunea quattro, care ţine
maşina pe drum la limită fără nici un scârţ, fără nicio rupere de
aderenţă atât timp cât la volan se află un şofer normal la cap.

Maşina este foarte uşor şi plăcut de condus. Îi poţi schimba
personalitatea de la un regim confortabil, lipsit de orice grijă,
la unul agresiv, în care direcţia se întăreşte, cutia Stronic îţi
dă tot cuplul în toate cele şapte trepte, iar pedala de acceleraţie
răspunde din plin. Şi poţi să mergi liniştit pentru că eşti
asigurat din toate părţile. Q3 vine standard cu airbaguri,
avertizare la depăşirea marcajelor, alertă de detective a maşinii
aflată în unghiul mort, ESP cu diferenţial cu alunecare limitată şi
airbaguri pentru toate părţile corpului.