Alfa Romeo Mi.To 1.6 Multijet – DINAMICA (III)
VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.
DInamic Alfa Romeo Mi.To. 1.6 Multijet atinge 100 km/h în sub 10 secunde, mai exact 9,9 secunde, şi se laudă cu o viteză maximă de 198 km/h, pe care nu am verificat-o însă. În schimb este foarte economic. Pe fişa tehnică Alfa declară că Mi.To. consumă în medie 4,8 litri la sută, noi, chiar şi după o sesiune de drifturi şi mers în forţă, am reuşit un consum de 7,2 litri, o valoare excelentă ţinând cont că Eugen ( a.k.a. Constantin Ciobanu) a ţinut neapărat să ne arate ce a învăţat la Lancer Evolution Wntertraining. Acest motor se va introduce şi la Fiat, urmând să ia locul unităţii 1.9 de 130 CP
În concluzie Alfa Mi.To. are ca bile albe motorul 1.6 foarte plăcut, diferenţialul artificial Q2, selectorul D.N.A. În schimb ca minusuri suspensia zgomotoasă şi săltăreaţă, dar nu putem cere tuturor constructorilor să facă trenuri de rulare confortabile pentru că avem noi drumuri proaste şi direcţia nu foarte fermă, mai ales în modul Normal care pare un fel de City implicit uneori. Alfa Mi.To. 1.6 Multijet nu îşi strică reputaţia de "cuore sportivo", dar o face în mod raţional fără risipă de resurse
VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU ALFA MI.TO.
Şi da şi nu, este răspunsul la întrebarea retorică lansată anterior. Dar până a diseca plusurile şi minusurile este nevoie de o explicaţie. Spuneam în episodul anterior de un selector magic plasat lângă schimbător. Acesta, cu cele trei litere încrustate pe lateral, de unde îi vine şi numele de D.N:A. comută între trei moduri de setare a supensiei, direcţiei şi răspunsului acceleraţiei.
Modul All Weather, nu am apucat să îl testăm riguros (a fost soare cam toată săptămâna), dar am observat că acesta îmblânzeşte acceleraţia pentru a face faţă la condiţiile rutiere alunecoase. Dar pe toate cele 3 moduri, într-o măsură mai mică pe Dynamic, direcţia este destul de moale şi săracă în feedback. În schimb. Alfa Romeo vine cu o inovaţie foarte interesantă, şi anume un diferenţial eletronic denumit Q2.
Acesta, împreună cu ESP-ul, frânează sistematic roata care pierde aderenţă simulând rolul şi efectele unuia mecanic. Este o dotare standard pe toate versiunile şi îţi permite să abordezi virajele mai tare decât o spune instinctul tău de conservare. Destul de inteligent acest sistem şi unul dintre principalele plusuri al acestui model, dar nu cel mai important.
Care este cea mai albă bilă a lui Alfa Mi.To.?