VW Phaeton 3.0 TDI
Nici pe piaţa europeană nu a avut succesul pe care l-ar fi meritat. Mulţi se întreabă de ce mai există Phaeton, pentru că vânzările nu au confirmat deloc statutul acestei maşini, pe cât de reuşită din punct de vedere ingineresc, pe atât de criticată din cauza imaginii de marcă, imagine care, zic unii, nu corespunde cu identitatea constructorului. Foarte direct spus, mulţi gândesc: de ce să îmi cumpăr un Phaeton când pot să dau aceiaşi bani pentru un A8?
Pentru că da, atunci când vine vorba de preţuri, limuzina de lux a mărcii din Wolfsburg stă pe acelaşi palier cu maşina ale cărei platformă şi motorizări le foloseşte. Un Phaeton 3.0 TDI de 233 CP are preţul de pornire, cu TVA, de 58.021 euro, dar dacă apelezi la opţionale, acesta creşte brusc. De exemplu, pentru modelele cu două fotolii în loc de trei locuri pe bancheta din spate, preţul de pornire sare brusc la 70.449 euro cu TVA.
Lăsând la o parte designul, care cu siguranţă nu te poate convinge să dai banii pe maşina asta în loc de a-i vira în contul unui Audi, Phaeton este limuzina pe care ţi-o cumperi astăzi pentru a fi altfel decât cei cu armata de A8. Este foarte confortabilă, silenţioasă şi exclusivistă, pentru că vezi, în medie, una pe stradă cam o dată pe lună. Spaţiul interior este uriaş, iar scaunele sunt foarte confortabile, totul fiind orientat spre relaxarea pasagerilor. Motorizarea de 3 litri diesel este corectă, însă numai dacă nu vrei să faci depăşiri prea multe şi te zgârceşti atunci când vine vorba de banii de combustibil. Cu 67.886 de euro, poţi să cumperi un Phaeton cu motor V8 pe benzină, de 4,2 litri, care produce 335 CP.