Versiune:
D5 AWD SUMMUM Geartronic
Motor: L5, Euro 4, 205 CP/ 4.000rpm, 420 Nm/ 1.500-3.250rpm
Performanţe: 0-100km/h – 8.9 sec, viteză maximă – 205 km/h
Consum mediu: 7.5 l/100km
Preţ model testat: 47.801 euro cu TVA (opţionale incluse)
Dotări versiune Summum:
– Airbag-uri cortină
– Pretensionare pirotehnică centuri siguranţă
– Scaune faţă încălzite
– Senzor de ploaie
– Scaun şofer reglabil electric şi memorie
– ABS, EBD, DSTC, EBA, SIPS bags, airbag-uri lateriale, şofer şi
pasager, RSC, IDIS, ROPS (sistem control la răsturnare), WHIPS,
City Safety (sistem de evitare a coliziunilor frontale la viteze
mici)
– Cotieră faţă cu suport pentru pahare
– Geamuri electrice faţă-spate
– Schimbător îmbrăcat în piele
– Spălător faruri
– Filtru particule
– Ornamente interioare aluminiu
– Climă automată
– Mufă aux MP3
– Faruri adaptive Bi-Xenon
– Frână parcare electrică
– Lămpi DNA Volvo faţă (LED)
– Volan piele multifuncţional şi reglabil pe înălţime
– Duze spălător încălzite
– Computer de bord şi Pilot automat
– Oglinzi exterioare rabatabile electric
– Jante aliaj 18″
Dotări opţionale model testat:
– Tapiţerie piele beige-sandstone
– Vopsea Terra Bronze Pearl – 735 euro cu TVA
– Servodirecţie ajustabilă la viteză – 221 euro cu TVA
– Sistem audio High Performance – 566 euro cu TVA
– Senzori parcare cu avertizare sonoră faţă/spate – 252 euro cu
TVA
Acum un an şi jumătate, mă aflam pe una din plajele litoralului nostru la volanul, pe
atunci, noului Volvo XC60. Sub capota sa, un motor diesel D5 în
cinci cilindrii, capabil să dezvolte 185CP şi 400Nm. În jurul său,
la fel de „noile” Audi Q5 şi Mercedes-Benz GLK plus consacratul BMW
X3.
Pe atunci, nemţii aveau un avantaj major în materie de cuplu şi
reprize, însă nu am depunctat suedezul din această cauză. Pur şi
simplu îi lipseau nişte cai. Acum, D5-ul a primit 20 CP în plus şi
de asemenea 20 Nm alocaţi cuplului maxim. Dar despre asta, puţin
mai târziu.
Cu puţin timp în urmă, am condus şi versiunea cu facelift a lui S80
dotată cu această unitate şi n-am avut decât lucruri bune de zis la
adresa ei. De fapt, o secundă să recitesc articolul…mmm…şi..ok,
e totul în regulă! Îmi aduc bine aminte de comportamentul S80-ului,
care mai era şi manual pe deasupra, şi pot scoate în evidenţă multe
asemănări între cele două modele de la Volvo.
Doar că aici vorbim despre un XC60 care este mai înalt, împinge
prin toate patru roţile, iar cutia îl penalizează câtuşi de puţin
(cu 0.9 sec până la 100km/h) – faţă de demarajul unui S80 D5.
În rest, XC60-ul este unul şi acelaşi. Un SUV plin de sisteme de
siguranţă, materiale excelente şi posesor al unei ţinute de drum
excelente.