După breakuri, cele mai căutate maşini în Europa de Vest sunt monovolumele. Oferă un spaţiu interior foarte bun, sunt relativ compacte indiferent de clasa din care fac parte şi au un portbagaj suficient de mare pentru o vacanţă în “familie”.
În ciuda crizei financiare, care afectează mai mult sau mai puţin toate pieţele, cei de la Toyota au ajuns la concluzia că trebuie să lanseze un nou model care să mulţumească mai mult sau mai puţin pe toată lumea.
La prima vedere ai impresia că ai de-a face cu un Avensis break puţin înălţat. Dar atunci când intri în habitaclu vezi că lucrurile nu stau chiar aşa. La interior spre exemplu singurul element comun cu Avensis este volanul.
Planşa de bord a fost redesenată faţă de vechiul Corolla Verso, în timp ce gradul de confort oferit pasagerilor a crescut. Acum avem scaune cu un şezut mai lung, atât în faţă cât şi în spate, în timp ce bancheta este alcătuită din trei scaune independente, care pot culisa înainte şi înapoi.
Principalul avantaj este acela că pasagerii spate pot beneficia astfel de un spaţiu mai mare la nivelul genunchilor şi, în caz “de urgenţă”, poate fi extins spaţiul pentru cei de pe al treilea rând, unde chiar şi aşa pot lua loc numai copii sub 16 ani.
Ca să fim în trend, am ales să testăm noul Verso cu două motorizări – una de 2,2 litri D-4D & 150 CP şi cutie de viteze automată cu şase trepte (configuraţie preferată în general de familii care utilizează astfel de automobile pentru drumuri de sute de kilometri, datorită confortului oferit de o cutie automată şi un motor diesel), iar cealaltă motorul pe benzină de 1,8 litri şi 147 CP, cu transmisia automată în şase trepte cu tehnologie CVT.
Ceea ce a surprins de această dată de-a lungul testului, desfăşurat atât pe autostradă, cât şi pe drumuri virajate de munte, a fost consumul. Sau mai exact consumul motorului pe benzină, cu aproape 2 litri mai redus decât în cazul dieselului. Și temperamentul primului a fost mult mai plăcut, oferind impresia că transmisia CVT a fost special proiectată pentru el, în timp ce cutia automată de pe diesel schimba treptele exact ca în cazul unui propulsor pe benzină, fapt ce automat ducea la creşterea consumului.
În condiţiile în care maşina urmează a fi lansată în luna mai, preţurile noului model nu au fost încă dezvăluite, dar, potrivit celor de la Toyota, acestea nu ar trebui să fie cu mai mult de 500 de euro peste cele ale actualei Corolla Verso, ceea ce ar însemna ca preţul de pornire să fie de aproximativ 20.000 de euro fără TVA.