Toyota Land Cruiser V8

Autor: Constantin Ciobanu 18 feb. 2008 Test drive

Gama de propulsoare
Se numeşte Land Cruiser V8, prin urmare nu cred că există vreun dubiu asupra configuraţiilor propulsoarelor. Nu veţi găsi sub capotă un 4 în linie, un V6 sau orice altă configuraţie, ci doar V8. Pentru moment, există două propulsoare, unul diesel de 4.461 cmc şi un V8 pe benzină de 4.664 cmc. Acordăm o mai mare atenţie propulsorului diesel pentru că doar acesta va fi comercializat pe piaţa românească.

El dezvoltă pentru piaţa noastră 286 CP la 3.600 rpm (cea mai puternică versiune) şi un cuplu motor de 650 Nm, furnizaţi de la 1.600 pînă la 2.800 rpm. Valori impresionante, care-i permit noului Land Cruiser să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 8,2 secunde, să parcurgă un sfert de milă cu start de pe loc în 16 secunde şi să atingă o viteză maximă de 210 km/h.

Sînt performanţe realizate în condiţiile în care modelul cu 5 locuri are 2.580 kg, iar cel cu 7 locuri – 2.615 kg. Paradoxal, propulsorul pe benzină oferă performanţe ceva mai slabe. Doar 200 km/h viteză maximă, iar 0-100 km/h se realizează cu o secundă întîrziere comparativ cu versiunea echipată cu propulsorul diesel.

Socializînd cu Land Cruiser V8
Deşi este un V8, propulsorul diesel îşi trădează identitatea din prima fracţiune de secundă în care este trezit la viaţă. Nu este un sunet dizgraţios şi invadează habitaclul discret, cu un “ronţăit” specific. Cum nu există opţiunea unei cutii manuale, singura grijă a şoferului este aducerea levierului cutiei în poziţia “drive” şi… la drum! Deşi ne aflam pe o insulă, nu departe de ecuator, unde viteza maximă era de 90 km/h, am mai lipit din cînd în cînd pedala de acceleraţie de podea. Chiar şi în modul “drive”, fără a activa setările sport, Land Cruiser este suficient de sprinten.

În schimb, singura modalitate de a realiza acest lucru o reprezintă sesizarea sunetului motorului şi urmărirea acului vitezometrului, care urcă surprinzător de repede pentru o maşină de două tone şi jumătate. Pe insula Fuerteventura, nu am întîlnit nici o groapă în asfalt, aşa că aşteptam secţiunea offroad pentru a ne face o impresie asupra calităţilor suspensiei.

Aici trebuie făcută menţiunea că Land Cruiser V8 poate fi achiziţionat în două versiuni – o departajare făcută de suspensia cu care poate fi echipată maşina. Prima versiune se numeşte Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) şi e o suspensie clasică, însă barele stabilizatoare faţă/spate sînt controlate electronic.

În cazul rulării pe asfalt, acestea sînt cuplate pentru o ţinută de drum cît mai bună, iar în momentul în care suprafaţa de rulare o cere, sînt decuplate individual, în funcţie de necesităţi. O suspensie care excelează în offroad, dar care pe drumuri civilizate îşi are limitele sale, în mare generate de dimensiunea şi greutatea vehiculului.

În schimb, la limită, puntea spate rigidă, în asociere cu suspensia moale, poate oferi surprize neplăcute în momentul unei uşoare supravirări. Această suspensie vine în echiparea-standard.
 

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide