VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO
Vorbim de un automobil care s-a cizelat destul de mult, o dată cu noua generaţie însă există anumite aspecte care nu îl recomandă pentru străzile din Româniă. Să începem întâi cu plusurile.
Motorul 2.2 D-4D este deosebit de silenţios şi, deşi este un diesel, are un apetit pentru rpm, puterea simţindu-se gradual în ture şi nu ca o izbucnire de început, cultivând astfel serenitatea în timpul mersului.
De asemenea, modelul îşi cenzurează destul de bine senzaţia de viteză, fiind foarte bine antifonat la zgomotele exterioare şi nu de puţine ori am fost întrebat de ce merg aşa de încet, deşi viteza era peste limita legală, deci încă un plus pentru famililie care au copii cu rău de maşină.
Cei 150 CP mişcă bine gabaritul impresionant al maşinii, deşi nu poţi spune că ai parte de senzaţii sportive cu 9,2 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h. Viteza maximă este de 210 km/h, deşi acest aspect nu este foarte relevant pentru un cap de familie responsabil.
Totuşi, în cazul unor evenimente nefericite, absolut toate versiunile noului Toyota Avensis vin echipate în standard cu airbaguri frontale, laterale şi pentru genunchi plus tetiere active. Pentru cei mici este oferit sistemul de montare ISOFIX al scaunelor speciale.
Un minus, sau poate o caracteristică evidentă că acest model a fost făcut pentru şosele bune spre foarte bune, este suspensia, destul de zgomotoasă şi "săltăreaţă" la trecerea peste denivelări, chiar şi dintre cele mai mici. Direcţia este profilată pe confort, cu un feeling un pic artificial chiar şi la viteze mari, dar per total setată pentru o experienţă cât mai odihnitoare la volan.
Să vedem cât costă însă noul Toyota Avensis Wagon.