Pentru că Jeep Wrangler nu e nici aerodinamic, nici uşor, eram tentat să consider consumul mediu teoretic de 7,1 litri/100 km cam prea optimist. Însă nu mică mi-a fost surpriza să constat că, după un parcurs urban şi extraurban (plus aproape o zi întreagă extra-asfalt), computerul de bord îmi arăta o valoare puţin sub 9 litri/100 km.
Un mare avantaj în traficul urban îl constituie sistemul Start&Stop, aşa încât dieselul demonstrează un bun raport performanţe/consum pentru o astfel de maşină de teren. Cu alte cuvinte, Wrangler reuşeşte să ţină pasul în privinţa consumului cu SUV-urile moderne având dieseluri de circa 200 CP, în condiţiile în care motorul se combină în mod fericit şi cu sistemul de tracţiune integrală.
Personal aş recomanda versiunea având cutie automată (1.200 euro mai mult), performanţele doar normale ale maşinii nefiind penalizate drastic, iar creşterea cu 1-1,5 litri/100 km a consumului este explicată de lipsa sistemului Start&Stop de pe versiunile automate. În plus, pedala de ambreiaj sau maneta schimbătorului necesită o fermitate mai mare decât mă aşteptam – aşa încât automata e binevenită pentru creşterea confortului.
Cel mai ieftin Jeep Wrangler are un preţ de pornire de 31.500 euro, în echiparea de bază Sport, care oferă suficiente dotări standard şi care se poate dovedi o bază foarte bună pentru cei care vor să prepare maşina (şi sunt dispuşi să mai bage 20-25.000 euro în echipamente profesioniste).
Versiunea de echipare din test, Sahara, plusează cu 3.500 euro, bani pentru care se oferă şi câteva dotări suplimentare de confort şi de look. Însă eu unul aş opta pentru versiunea Rubicon (care costă tot 35.000 euro, ca şi Sahara), deoarece un Wrangler e făcut mai mult pentru ieşiri în teren, iar Rubicon are câteva atuuri serioase la nivel tehnic.
Cine vrea mai multe chestii, are la dispoziţie o listă foarte scurtă de opţionale, care mizează mai mult pe dotări de look. Ascultaţi la mine: nu aveţi nevoie de altceva decât de o tură prin noroi pentru ca Wrangler-ul să arate cu adevărat cool… Până la urmă, de ce ai vrea să ai un Wrangler care sclipeşte de curăţenie când poţi avea o maşină de teren autentică, de pe care să se scurgă noroiul chiar şi în parkingul de la mall?
VEZI AICI MAI MULTE DETALII DESPRE PREŢURILE ŞI DOTĂRILE LUI JEEP WRANGLER
În concluzie, la întrebarea dacă Jeep Wrangler îşi merită banii (iar circa 35.000 euro nu e o sumă mică), răspunsul meu este clar: YES, of course! E adevărat, stând şi judecând pragmatic, pentru banii ăştia îţi poţi lua la ora actuală SUV-uri mai confortabile, cu mai mult spaţiu, care se conduc mult mai uşor pe şosea şi au dotări mai moderne.
Însă, o dată depăşită limita asfaltului, nu prea îşi mai au rostul comparaţiile, Wrangler fiind un specialist al offroadului. În plus, este mult mai atractiv şi nonconformist faţă de orice SUV cu preţ similar, iar imaginea pe care o are şi magnetismul pe care îl exercită oridunde, fie în oraş, fie la iarbă verde sau la mare, nu ştiu cum să le cuantific în bani. Ah, şi era să uit: decapotat nu mai are nici un fel de rival!
Aşadar, dacă ai vreo 35.000 euro, vrei o maşină inedită şi ai şi un spirit de aventură ceva mai dezvoltat decât restul lumii, te somez să-ţi iei un Jeep Wrangler. De ce? Because it’s THE REAL JEEP, got it?!