De la început trebuie să accentuez faptul că Jeep Wrangler e o maşină de teren. Nu un SUV, nicidecum un crossover, ci un offroader, cu şasiu separat de caroserie şi tracţiune integrală cu reductor, având cuplaje mecanice, nu soluţii electronice fandosite.
Prin urmare, faţă de confortul pe care îl oferă SUV-urile moderne, poziţia înaltă şi volanul cam vertical nu ar trebui să ne mire. De asemenea, nici accesul relativ greoi, deoarece trebuie aproape să te caţeri în maşină – ce vreţi, dacă are o gardă la sol de 26 cm, iar decuparea inferioară a uşii e la aproape jumătate de metru de sol. Mofturoşii să aibă grijă la pantaloni, sigur se vor murdări.
Ca aspect, planşa de bord mizează pe simplitate, iar materialele sau calitatatea asamblării îi vor face pe germani să râdă. Dar, care e problema? Din moment ce Wrangler poate fi convertit în convertible, ce e mai important: să ai parte de plastice simandicoase sau de unele rezistente la ploaie, noroi, zăpadă, etc? Repet, vorbim de offroad serios, iar asta înseamnă spirit pragmatic.
Oricum, chiar şi un orăşan modern va aprecia aspectul interesant al consolei centrale, butoanele pentru geamurile electrice având un spaţiu aproape exagerat între cele două guri de aerisire rotunde (măcar sunt mai intuitiv plasate decât la Logan…). Şi ia uite, Wrangler are standard aer condiţionat automat, volan multifuncţional şi oglinzi electrice! Parcă nu mai pare spartan, este?
Scaunele faţă sunt concepute parcă pentru cei obezi, fiind încăpătoare şi moi, iar nivelul de echipare intermediar Sahara aduce şi încălzire în scaune sau tapiţerie din piele. Ba chiar şi un sistem audio Infinity, cu subwoofer! Aşa încât poate auzi cam toată lumea ce asculţi – nu te lăsa înşelat de hardtop, acesta e dintr-un plastic destul de subţire, aşa încât nu are sens să vorbim de insonorizare. Contactul cu mediul înconjurător e primordial!
Cârcotaşii care vor spirit practic maxim ar trebui să apeleze la varianta lungă Unlimited.
Mai trebuie spus că Wrangler este două maşini în una. Adică, după ce foloseşti o cheie specială, niscaiva muşchi şi, probabil, nişte înjurături dacă ţi-ai rupt vreo unghie, detaşezi acoperişul şi panourile laterale, le laşi acasă şi poţi pleca cu un Wrangler decapotat. Până şi uşile pot fi scoase, pentru o experienţă cât mai… golaşă.
Iar, dacă vine ploaia, maşina dispune standard de un acoperiş textil plus mecanismul de capotare al acestuia peste barele de securitate – care, cel puţin în poze, fac maşină să arate bine. Fiind iarnă în momentul realizării testului, nu am fost tentat să încerc senzaţiile de plajă într-o mare de zăpadă. La vară, poate.
Ok, it got the looks, dar ce ascunde Wrangler sub caroseria? Vedem pe pagina următoare