Testată în România: Ford Focus ST. Hot-hatch optimus
Despre modelul de serie Ford Focus, versiunea hatchback, părerile sunt împărţite în ce priveşte aspectul: partea frontală calmă nu scoate maşina în evidenţă, iar stopurile prelungite ciudat pe laterale nu sunt considerate prea aspectuoase.
Ar trebui ca versiunea de top Focus ST să schimbe această percepţie, dar lucrurile nu evoluează aşa de mult. Grila frontală şi spoilerul frontal îi imprimă maşinii un aer mai agresiv, dar Focus ST rămâne oarecum blând, efectul spectaculos datorându-se mai mult culorii orange foarte vii.
În spate, atenţia de la stopurile de gremlin este distrasă de evacuarea cu o formă neverosimilă, dar şi de eleronul nu prea discret şi frumos conturat. Din nou, nu pot spune că efectul vizual îi va da pe spate pe fanii NFS, tot culoarea fiind ”de blamat” pentru magnetism.
Ceea ce poate fi şi un minus – cine optează pentru o culoare nepretenţioasă, nu va atrage atenţia cu Focus ST… Mai ales că acum opţiunea caroseriei în trei uşi a dispărut, lăsând locul variantei… break. Deci Focus ST, cu cele cinci uşi ale sale, ar putea fi confundat cu uşurinţă cu un model familist nu chiar banal.
Interiorul hot-hatch-ului celor de la Ford foloseşte aceeaşi reţetă ca alte hot-hatch-uri de pe piaţă: modificări mici, dar de efect, ale modelului de bază. Totuşi, surprinde calitatea foarte bună a materialelor bordului, ceea ce se traduce şi printr-o izolare fonică bună.
Pe de altă parte, aspectul unor butoane (cam multe şi unele cam mici) contrabalansează impresia generală şi rămâi cu picioarele pe pământ în ce priveşte caracterul de maşină normală. Asta în timp ce fanii smartphone-urilor vor rămâne dezamăgiţi de lipsa unui display tactil, înlocuit de două mici displayuri mai puţin ergonomic de utilizat.
”Anormale” sunt tuşele de sportivitate: scaunele Recaro foarte confortabile, dar şi bine profilate; volanul cu o priză bună, deşi iniţial aveam tendinţa să îi consider cam mare şi nepotrivit pentru ambianţa sportivă; maneta schimbătorului cu imprimarea grilei treptelor pe o măciulie cu feeling metalic; pedalierul perforat.
Plus cireaşa de pe tort, micile indicatoare analogice de pe bord, cel din mijloc pentru presiunea din turbină. Pentru că Focus ST are un motor turbo.
Care VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE ce-i face maşinii