Nişte lucruri parcă nu se leagă: Land Rover, cunoscuta marcă britanică de maşini de teren, aparţine acum, împreună cu Jaguar, de grupul indian Tata. Şi totuşi, temerile multora că acest lucru va afecta reputaţia şi caracterul mărcii s-au spulberat odată cu noile modele.
Iar noul Range Rover, mai british ca niciodată, a fost lansat pe tărâm… franţuzesc, la Salonul Auto Paris 2012, toamna. Sub aspectul plin de morgă, doar uşor modernizat, ascundea o revoluţie tehnologică demnă de invidia germanilor.
Cu alte cuvinte, noul Range Rover, cel mai luxos automobil de serie construit de Land Rover până acum, reiterează conflictul anglo-teuton cu triada Audi – BMW – Mercedes-Benz. Mă gândesc la un tablou în care Churchill, având în spate o armată îmbrăcată de Bollywood, arată ameninţător cu trabucul spre arienii care, până acum, se considerau stăpânii Europei şi ai lumii.
De fapt, X5-ul nici măcar nu e concurat de noul Range Rover, această plăcere revenindu-i modelului mai dinamic Range Rover Sport, în timp ce Mercedes-Benz GL şi Audi Q7, deşi par masive, sunt puse în umbră de gabaritul SUV-ului de lux britanic
Lungimea de 5-metri-fără-un-milimetru şi înălţimea de 1,83 metri, alături de un ampatament foarte generos, de 2,92 metri, ar trebui să creeze impresia de mastodont, mai ales că maşina de test era vopsită într-un negru cu uşoare irizaţii mov în bătaia soarelui.
Dar uite că, în loc să arate ca un dinozaur, noul Range Rover este impozant prin eleganţa detaliilor: baghetele LED ale farurilor au o formă foarte interesantă şi, alături de grila nu-chiar-imensă, îi conferă o individualitate puternică şi majestuoasă maşinii.
Iar silueta rasată, care parcă şi pe loc pare că este în viteză, aminteşte în mod clar de precedentele Range-uri, consola spate foarte lungă şi botul scurt, alături de capota impunătoare şi fantele aparente de pe portierele faţă fiind principalele detalii care provoacă acest sentiment, de atlet gata de sprint. Deşi vorbim de un rege cu alură semeaţă.
O alură care, în altă ordine de idei, mai lasă şi impresia că Range Rover e capabil să treacă semeţ peste orice obstacole, garda la sol fiind cu adevărat generoasă. Atâta doar că jantele de 21 inch, oferite standard pe nivelul de top Autobiography, te fac să te întrebi dacă merită să le zgârii prin noroaie şi pietriş…
E cazul să vedem dacă interiorul este realizat în aceeaşi manieră – PE PAGINA URMĂTOARE