Testat în România: Volvo V60 D3 Geartronic

Publicat: 29 11. 2010, 18:00

Aş putea vorbi în acest articol doar despre designul lui Volvo V60. Pe patru pagini. Şi tot nu aş termina ce aş avea de spus. Dar de ce să vă consum timpul, când concluzia este clară: Volvo V60 este cel mai reuşit break de clasă medie, din punct de vedere al designului exterior.

Maşina are o personalitate dinamică greu de egalat. Îmi amintesc de cât de sportiv arăta Alfa Romeo 156 SW, însă Volvo V60 aduce un „ceva” în plus. Doar noaptea mi-am dat seama despre ce e vorba: farurile cu micile baghete verticale şi stopurile profilate pe margini te fac, la orice oră, să îţi dai seama că e un Volvo.

În rest, maşina pare un shooting break luxos, nu foarte mare, dar nicidecum compact. Despre SUV-ul Volvo XC60 pot spune că arată foarte sexy printre concurenţii săi, dar înălţimea îi afectează oarecum linia. V60, în schimb, are o siluetă apropiată de perfecţiune.

Cred că, dacă s-ar renunţa la portierele din spate, Volvo V60 ar fi un foarte reuşit coupe-break: linie mediană ridicată, suprafaţă vitrată puţin înaltă şi muchii ascendente graţioase, dar şi pline de nerv.

Personal, aş alege o altă culoare pentru maşină, una mai vie, mai caldă, nu negru. Pardon, maşina de test nu e vopsită în negru, ci într-o nuanţă specială, „Ember Black”. Un negru cu irizaţii roşiatice, o vopsea perlată cu efecte interesante în lumina soarelui. Dar cred că doar femeile vor aprecia la adevărata valoare această culoare.

Nu mi se par necesare ornamentele din aluminiu în partea inferioară a caroseriei, care fac acest V60 să capete o tentă de crossover. Eu unul aş apela, fără să ezit, la pachetul R-Design, foarte reuşit.

Mai trebuie să menţionez că, aproape de fiecare dată înainte de a intra în maşină, mă opream câteva momente să mă uit la maşină. Nu pentru a observa eventuale şi nedorite urme de zgârieturi, ci pur şi simplu pentru a-i admira liniile. Ceea ce, în mod normal, nu fac în cazul unui break.

Nici interiorul lui Volvo V60 nu dezamăgeşte