Testat în România: Volvo V60 D3 Geartronic

Autor: Oraan Mărculescu 29 nov. 2010 Test drive

Preţul de bază pentru un Volvo V60 D3 este de 33.356
euro
. Mai ieftin cu vreo 3.000 euro faţă de un Audi A4 Avant 2.0 TDI şi cu vreo 5.000 euro
faţă de un BMW 320d Touring. Ceea ce nu înseamnă, totuşi, că V60
scapă de titulatura de „maşină scumpă”.

VEZI PREŢUL ŞI DOTĂRILE VERSIUNII DE TEST
VOLVO V60

Mai ales dacă ne raportăm la preţul maşinii de test:
47.766 euro
– cu 100 euro mai mult decât versiunea de top
V60 T6 AWD, de 304 CP! Evident, diferenţa de 14.410 euro este
justificată de cutia de viteze automată Geartronic (1.984 euro),
nivelul de echipare Summum, foarte bogat echipat (6.944 euro) şi de
pachetul „Driver Suport” (2.541 euro) plus cele câteva dotări
opţionale de lux.

Merită maşina din test aceşti bani, oare?

Pret versiune de baza Volvo V60 D3: 33.356 euro. Pret model testat: 47.766 euro

Din punct de vedere al designului, răspunsul meu este
„DA”, fără reţineri
. Este un break foarte arătos şi, chiar
dacă nu e la fel de spaţios ca şi concurenţa premium, poate fi
considerat o alternativă mai practică la sedanul Volvo S60. E un break life-style foarte reuşit,
iar interiorul gratulează cu o ambianţă de înalt nivel şi tuşe de
lux foarte reuşite.

Combinaţia motor diesel – cutie de viteze Geartronic
este una reuşită
. Adaug „foarte”, dacă iau în calcul
suspensia cu un excelent compromis între confort şi stabilitate.
Dar caracterul sportiv este umbrit de direcţia electrică, având
prea puţin feedback.

Din punct de vedere al raportului „preţ / caracter
dinamic”, Volvo V60 se adresează mai mult celor care pun accent pe
siguranţă şi confort
, nu pe sportivitate şi adrenalină.
Pentru asta există versiunile mai potente, pe benzină.

Consumul lui Volvo V60 D3 Geartronic este putin cam mare: in test, 8,5 litri/100 km

Un minus mai poate fi considerat şi consumul, cam mare
în realitate
: la finalul testului, V60 D3 Geartronic a
afişat un consum mediu de 8,5 litri/100 km, deşi constructorul
anunţă un mult mai optimist 6,1 litri/100 km. Ce-i drept, jumătate
din testul nostru s-a petrecut în traficul aglomerat, iar cealaltă
jumătate într-un stil mai mult alert decât normal, pe drumuri de
viteză.

În schimb, din punct de vedere „preţ / dotări”, acest
V60 este un pachet premium foarte reuşit
, mai ales pentru
cei care pun accentul pe siguranţă. Preţul poate deveni chiar şi
mai mare dacă se apeleză la alte opţionale tentante din lista
foarte generoasă.

Volvo V60 D3 Geartronic merita, in primul rand, pentru designul life-style

Prin urmare, Volvo V60 este un break premium relativ
piperat, dar care, în primul rând, le va lua ochii amatorilor de
life-styl
e. Marele său atu este designul,
care contribuie în cea mai mare măsură la motivaţia „ochii văd,
inima cere”. Faţă de concurenţa premium, mai ales germană, suferă
puţin doar la capitolul sportivitate şi, în parte, spirit practic,
dar, per total, V60 nu prea are de ce să-şi facă griji.

În România, însă, succesul lui Volvo V60 este ameninţat
mai mult de lipsa de apetit a publicului premium de la noi pentru
breakuri
. În plus, luna cadourilor vine cu oferte extrem de tentante pentru SUV-ul Volvo
XC60

Ceea ce înseamnă că Volvo V60 va fi o maşină destul de rară pe
şoselele noastre. Deci un plus la capitolul
exclusivitate.

Volvo V60 este bine pozitionat fata de concurenta premium. Dar se poate teme de promotia la XC60...

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide