Cel mai ieftin Lexus IS porneşte de la 36.100 de euro, dar este vorba despre varianta normală IS 250 (cu motor pe benzină de 2,5 litri şi 208 CP şi cutie automată).
Versiunea hibridă din testul de faţă are un preţ de bază de 40.100 de euro, la nivelul unui Audi A4 2.0 TFSI de 224 CP sau al unui BMW 320d de 184 CP. Însă, cu pachetul F-Sport, IS 300h costă 56.900 de euro, o sumă deja exclusivistă pentru segmentul premium al clasei medii.
Ce-i drept, nivelul de dotări este unul foarte bogat, atât în ce priveşte confortul şi luxul, cât şi securitatea – dintre dotările luxoase standard se remarcă farurile cu LED, pachetul estetic F-Sport, vopseaua exterioară regenerabilă (Self Restoring Coat), jantele de 18 inch sau excelentul sistem audio Mark Levinson.
Însă rivalii teutoni nu sunt cu mult mai scumpi în condiţii de echipare similară, iar pe plan european beneficiază de o imagine mult mai puternică. Şi atunci, de ce ar prefera cineva Lexus IS 300h în detrimentul unor mai performante nemţoaice precum Audi A4 3.0 TDI sau BMW 330d? Care, la o adică, oferă şi opţiunea tracţiunii integrale.
E o întrebare incomodă pentru japonezi, dar nu fără răspuns. Lexus IS 300h e o maşină mai altfel, care se diferenţiază mult de concurenţa germană şi le va deschide apetitul celor care vor pur şi simplu altceva în acest segment. Apoi e o maşină trendy, indiferent că vorbim de design, de moda gadgeturilor sau de cea a propulsiei alternative.
Ca performanţe nu străluceşte pe hârtie în faţa rivalilor, deşi îi depăşeşte categoric la capitolul consum, chiar dacă facem comparaţia cu dieseluri. În practică, reuşeşte să-ţi confere un feeling ZEN aparte, iar comportamentul sportiv, fără a fi super-eficace, lasă o foarte bună impresie asupra agilităţii şi capacităţilor lui IS 300h de a te face să te simţi bine la volan.
Şi mai are o particularitate: se apropie mai mult decât rivalii de sintagma ”gadget pe patru roţi”. Ceea ce, mai ales pentru o bună parte a publicului tânăr, e un atu. Nu într-atât de mare încât să îi sperie pe rivalii teutoni sau să-i atragă pe mulţi dintre fanii lui BMW Seria 3 şi Audi A4. Dar suficient cât să-i confere lui Lexus IS 300h un loc aparte în peisaj.
Prin urmare, Lexus IS 300h e o berlină premium originală, dedicată în primul rând celor care vor o maşină ”Made in Japan” şi care sunt anti-diesel şi pro-electronică. Şi neapărat cu un buget premium, dar şi cu o mentalitate deschisă. Pentru că, de fapt, Lexus IS 300h e berlina premium hibridă fără rival serios în clasa medie.
Citiţi în REVISTA PROMOTOR NR. 107 (dec. 2013 – ian. 2014) un material cu ALTERNATIVELE DIN CLASA MEDIE LA BERLINELE PREMIUM GERMANE – Lexus IS, Volvo S60 facelift, Opel Insignia facelift, Mazda6, VW Passat, Honda Accord