Noul
Citroen C4 are un preţ de pornire, în România, de 14.949 euro.
Preţ valabil pentru versiunea C4 VTi 95, dotată cu motorul pe
benzină de 1,4 litri şi 95 CP, cu nivelul de echipare
Attraction – din care nu lipseşte nimic important pentru o maşină
modernă de clasă compactă.
VEZI AICI PREŢURILE NOULUI CITROEN C4 ÎN ROMÂNIA
Preţul de bază pentru versiunea testată de noi (dieselul
1.6 HDi 110 CP, echipare Seduction) se cifrează la 19.200
euro, fiind cu 2.200 euro mai mare decât dieselul de 90
CP, în echiparea inferioară Attraction. Pe de altă parte, vorbim de
un preţ cu doar 1.900 euro mai mic decât al versiunii de echipare
de top Exclusive (21.100 euro), care, la capitolul dotărilor
standard, plusează cu climatizarea automată, senzori de parcare,
senzor de ploaie, jante de 16″ din aliaj uşor sau tapiţerie din
piele.
VEZI NIVELURILE DE ECHIPARE SI DOTARILE STANDARD ALE NOULUI CITROEN
C4
Dacă mai punem la socoteală şi opţiuni de genul sistem de
supraveghere unghi mort, faruri Xenon, scaune cu masaj sau acoperiş
panoramic din sticlă, ne dăm seama că noul Citroen C4 se
adresează clienţilor pretenţioşi, care vor un nivel de confort
ridicat, fără a apela neapărat la un model de clasă
superioară.
VEZI DOTĂRILE OPŢIONALE ALE NOULUI CITROEN
C4
Cu alte cuvinte, cel puţin în cazul acestei versiuni diesel,
Citroen C4 are un raport preţ/dotări mai bun decât al
rivalului german Volkswagen Golf 1.6 TDI, dar se află
într-o competiţie acerbă cu Renault Megane 1.5 dCi 110 CP sau Opel
Astra 1.7 DTR 110 CP. Faţă de care, deocamdată, are avantajul
ultimului venit pe piaţă, al unui stil foarte serios şi al unui
caracter practic foarte bun.
În privinţa consumului, am reuşit să îmi fac o mică idee doar
relativ la consumul extraurban – în teorie, acesta este de
3,9 litri, iar în practică am reuşit o valoare de 4,6 litri/100 km
în circa 200 km, marea majoritate parcurşi într-un stil
normal de conducere. Prin urmare, cred că, în condiţii reale de
condus cotidian, consumul mediu teoretic de 4,6 litri/100 km va
ajunge, de fapt, la 5 – 5,5 litri/100 km. Ceea ce este pur şi
simplu normal pentru o compactă diesel modernă, deşi rămâne să
verificăm acest lucru cu ocazia unui test mai amplu.
În concluzie, pot afirma că schimbarea macazului de la
un stil mai inedit la unul mai sobru, chiar conservator, este de
bun augur în cazul noului Citroen C4. Vorbim de o maşină
reuşită, care, deşi nu excelează la aproape nici un capitol,
demonstrează un echilibru dezarmant.
Trecând peste consideraţiile subiective, care se referă la
aspectul exterior şi interior, este clar că noul Citroen C4
e o maşină foarte serioasă, cu un motor bun, o ţinută de drum
sigură şi, foarte important, confortabilă pentru drumurile noastre,
o calitate şi finisare mult mai bune şi un portbagaj generos,
precum şi cu un raport preţ/echipare destul de avantajos raportat
la concurenţă.
În
încheiere nu mă pot abţine: sunt sigur că obiectivul
francezilor a fost de a-l face pe noul Citroen C4 mai bun decât
etalonul clasei compacte, Volkswagen Golf, la toate
capitolele. Şi, în mare parte, le-a reuşit. Cea mai importantă
chestiune de rezolvat rămâne cea a notorietăţii, care, în România,
rămâne apanajul compactei germane.
Pentru mine e clar: „maşina poporului” se traduce în
franceză „noul Citroen C4”. Pentru moment.