Noul Citroen C4 este mai lung cu 5,4 cm, mai lat cu 1,6 cm şi mai înalt cu 3,1 cm decât precedenta versiune. Cu toate acestea, maşina arată foarte compact, iar interiorul total redesenat nu îţi dă impresia, la prima vedere, că ar fi mai spaţios.
Consola centrală are comenzile bine împărţite, dar ce-i drept, computerul de bord aş fi preferat să fie acţionat prin intermediul unui joystick, nu prin cele patru butoane cu săgeţi. Iar meniul şi afişajul displayului să nu îmi amintească de calculatoarele monocrom din anii ’90. Cel mai probabil e o găselniţă de marketing, să mă facă să optez pentru displayul color al sistemului de navigaţie (opţiune de 1.300 euro).
În schimb, la baza displayului se regăseşte un sertar foarte util, plasticele utilizate au un aspect reuşit, la fel şi ornamentele de fals metal, iar pe tunelul central sunt gândite spaţii de depozitare suficiente, chiar şi pentru două doze de băuturi, iar în cotiera centrală avem loc destul de mult pentru diverse mărunţişuri sau CD-uri cu muzică.
Faptul că bancheta spate nu rupe canoanele în ce priveşte spaţiul şi confortul pentru pasageri este suplinit de alt aspect: capacitatea portbagajului. În configuraţia cu 5 locuri, acesta oferă nu mai puţin de 408 litri – care, dacă se optează pentru kitul de urgenţă în caz de pană, creşte cu nişte zeci de litri, compartimentul de sub portbagaj putând fi folosit pentru mărunţişuri nu chiar mici (iarna acolo pot fi ascunse „sculele” de zăpadă, de exemplu).
La capitolul portbagaj mai apreciez şi forma regulată a acestuia, modularitatea banchetei (prin care spaţiul pentru bagaje se extinde până la aproape 1.200 litri), precum şi diversele modalităţi de compartimentare şi segmentare a acestuia. Eventual aş putea comenta relativ la plasarea cam jos a clanţei de pe hayon.
Însă cel mai important este faptul că noul Citroen C4 reuşeşte să-şi devanseze concurentul francez Renault Megane (404 litri) şi pe cel german Ford Focus (396 litri), devenind al doilea model cu cel mai mare portbagaj în clasa compactă, după Honda Civic (415 litri).
Nu pot termina acest capitol, al habitaclului, fără a remarca un foarte mare pas înainte în ceea ce priveşte finisările, calitatea interiorului şi a asamblării. Cine vrea neapărat să găsească mici găselniţe, nu va rămâne „dezamăgit”. Trebuie să menţionez, însă, că astfel de mici chichiţe pot fi găsite şi la modelele etalon ale clasei compacte, dar chiar şi la compacte premium, precum Audi A3 sau BMW Seria 1.
Cu alte cuvinte, s-ar putea ca, în acest moment, Citroen C4 să ofere cel mai echilibrat şi, de ce nu, cel mai reuşit interior în clasa compactă. Nu neapărat cel mai generos cu pasagerii, dar, per total, aş risca să cataloghez noul Citroen C4 drept un candidat foarte serios la etalonul în privinţa interiorului în peisajul actual al clasei compacte.
Să vedem sub aspect dinamic cum se prezintă noul Citroen C4.