TEST: VW Golf 7 1.6 TDI 105 CP. Golf-ul diesel accesibil

Autor: Adrian Mihălţianu 08 mai 2013 Test drive

O dată intrat în noul VW Golf, orice gând negativ referitor la eventualele detalii nereuşite ale exteriorului aproape că dispare. Şi asta deoarece Golf-ul nu se dezminte, oferind o calitate a fabricaţiei şi a asamblării materialelor aproape ireproşabilă.

Really? Ăsta e interior de maşină compactă, nu de maşină de clasă medie?…

Ideea de simplitate şi robusteţe a exteriorului este continuată şi în interior, dar acesta este ceva mai elaborat, amintind într-o oarecare măsură de… VW Passat. Indicatoarele mari şi lizibile, spaţiul mare pentru locurile din faţă şi ergonomia sau lizibilitatea exemplare ale comenzilor te fac să te simţi într-o maşină de categorie superioară.

În dicţionarul imaginilor, aceasta e poza corespunzătoare termenului ”ergonomie”

Golf-ul vine cu o ”găselniţă” care contribuie din plin la impresia de interior elevat: ascunderea suprafeţelor din plastic obişnuit (des întâlnite cam la toţi rivalii din clasa compactă) sub un ornament ”Dark Silver Brushed”, cu un efect garantat odată atins chiar şi de către cei mai sensibili.

”Secretul” impresiei de interior elevat: plasticul banal e acoperit de un ornament plăcut

Apoi germanii au acordat detaliilor o atenţie pe alocuri excesivă, în principal porţiunilor pe care şoferul sau pasagerul din dreapta sunt susceptibili că le vor atinge cel mai des – aşa încât bordul, volanul, butoanele de pe consolă sau tunelul central nu îţi dau motive de insatisfacţie.

Eventual pot critica ornamentul ”black piano” de pe volan, dar nu din punct de vedere vizual (chiar dacă scamele sunt atrase ca un magnet), ci din punct de vedere tactil. Pe de altă parte, e ciudat, dar şi interesant faptul că volanul are o teşitură sportivă în partea inferioară, deşi vorbim de o maşină normală.

”Secretul” ecranului: senzorul de proximitate este plasat sub display, pe toată lungimea acestuia

În ce priveşte instalaţia multimedia, cei de la Volkswagen se laudă cu o inovaţie: senzorul de proximitate pentru displayul tactil. Ceea ce, în teorie, sună ”wow”, mai ales pentru fanii gadgeturilor, dar, în realitate, nu mi s-a părut o inovaţie revoluţionară.

Pare exagerat, dar displayul sistemului Media Nav din Dacia e mai reuşit. Serios!

Mai degrabă aş fi preferat ca senzitivitatea touchscreen-ului cu diagonala de 5,5 inci să fie mai bună, iar unele funcţii ale meniului mai intuitive şi chiar mai lizibile. Deocamdată, această opţiune (Radio CD Composition Media – 236 euro) consider că nu depăşeşte nivelul sistemului Media Nav de pe noile modele Dacia…

Al treilea pasager va înceta să se plângă de tunelul central voluminos doar într-un Golf 4Motion

În rest, însă, Golful stă foarte bine la capitolul spaţiilor de depozitare, suficient de multe şi suficient de încăpătoare. După care merită o notă bună pentru spaţiul oferit de banchetă, atât la genunchi, dar şi pentru cap, Golf-ul rămânând o compactă mai mult decât decentă. Doar al treilea pasager de pe banchetă va critica tunelul central masiv, acesta fiind gândit pentru versiunile Golf cu tracţiune integrală 4Motion.

Cine nu e mulţumit de portbagajul noului Golf, înseamnă că trăieşte pe Lună…

Portbagajul are şi el o capacitate foarte bună pentru clasa compactă, cifrându-se la 380 de litri în configuraţia cu 5 locuri. Mai plusează cu unele idei binevenite, cum ar fi podeaua dublă sau opritoarele pentru panoul podelei, care uşurează accesul la roata de rezervă, de exemplu, iar rabatarea facilă a spătarului creşte spaţiul util la 1.270 de litri.

Greu de acceptat pentru concurenţă că o maşină compactă poate fi aşa de bine lucrată la interior

Per ansamblu, Golf-ul rămâne la înălţime în ce priveşte amenajarea interiorului şi calitatea foarte bună a materialelor şi asamblării, chiar şi în cazul acestei versiuni de echipare intermediare. La care se mai adaugă spaţiul interior generos pentru nevoile clienţilor clasei compacte, Golf-ul având extrem de puţine puncte în care poate fi criticat mai serios.

Cum se comportă la drum VW Golf 1.6 TDI, aflăm PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide