Propulsie: L4, 1.799 cmc, tracţiune faţă, transmisie
manuală cu şase rapoarte, 140 CP, 174 Nm.
Performanţe: 0-100 km/h 8,9
secunde, viteză maximă 205 km/h, consum mediu 6,7 l/100 km, emisii
CO2 155 g/km.
Preţ: 20.435 euro cu
TVA
ProMotor spune
cheltuieşti doar cât costă maşina, pentru că nu mai ai nimic de
adăugat pe acest Civic GT. Un pachet extrem de matur care oferă de la
tapiţerie de piele Alcantara până la jante de 17 inchi ediţie
specială. Civic
se pregăteşte frumos pentru schimbul de generaţii. Cine este fan al
acestui model poate arunca o privire pe oferta Civic GT. Ar fi fost
de preferat parcă un motor ceva mai viril pentru a justifica mai
bine numele GT.
Nu ştiu când au trecut anii şi totuşi ăsta e adevărul.
Honda Civic, revoluţia din clasa compactă, cel puţin la nivelul
designului, se pregăteşte să predea ştafeta. Nu înainte de a trece
şi prin registrul GT. Dacă Type R este amintire pentru moment,
flacăra i-VTEC trebuia să fie menţinută aprinsă. Civic GT este mai
mult un nivel de echipare, şi unul destul de generos. La exterior
se poate remarca grila faţă de la Type S, praguri vopsite
în culoarea caroseriei, mânere uşi şi capac rezervor cromate şi
jantele de 17 inchi speciale pentru acest model.
Interiorul este mai
puternic personalizat.
GT înseamnă la Honda scaune cu tapiţerie din piele
Alcantara, pedalier sport-senzaţional, volan îmbrăcat în piele şi
buton pentru pornirea motorului. Lista de dotări nu se
opreşte aici, dar le-am enumerat doar pe cele care sunt „sinonime”
cu GT. Nu trebuie să vă aşteptaţi la efecte speciale, sub capotă se
află un propulsor 1.8 i-VTEC care dezvoltă 140 CP la 6.300
rpm şi 174 Nm la 4.300. Surprinde plăcut acest motor prin
cuplul la turaţii joase, chiar dacă pe hârtie valoarea sa nu
impresionează. Pentru a gusta din parfumul de GT, trebuie să fii
peste 4.000 rpm, moment când descoperi că propulsorul cântă
frumos.
Şi parcă te-ai aştepta la ceva mai multă putere, la ceva mai
mult nerv din partea propulsorului. Un Grand Turismo este
caracterizat de lejeritatea prin care acoperă distanţe mari la o
viteză de croazieră superioară. Ei la acest capitol Civic GT se
chinuie puţin. Poate ar fi fost mult mai potrivit propulsorul
diesel de 2.2 litri sub capotă, dar atunci s-ar fi evaporat aerul
de GT şi probabil şi manevrabilitatea ar fi avut puţin de suferit
prin alterarea distribuţiei maselor. La limită, evident apare o
tendinţă subviratorie. Dezamăgeşte puţin puntea spate care are
tendinţa să scuture pe denivelări mici, răpeşte puţin din
rafinamentul maşinii.
Plus o cutie de viteze în spiritul Honda, extrem de plăcută ca
timonerie. Fie că este vorba despre această serie Civic GT, sau de
orice alt Civic, compacta de la Honda rămâne un punct de referinţă
în segment. Nu ştiu cum au putut inventa atât spaţiu în maşină, în
special pentru locurile spate, fără a menţiona volumul
portbagajului de 415 litri. Civic oferă o experienţă aparte,
descoperi că segmentul compact poate fi altfel.