Test ProMotor cu Renault ZOE, maşina electrică pentru care primeşti ecotichet RABLA de 10.000 de euro

Publicat: 25 07. 2017, 15:29

 

Arată ca o maşină normală. Zici că e un Clio. Şi împarte cu Clio piese şi subansamble. Dar nimic din motor. Nu există pistoane, cilindri, ardere. Totul e curat ca-ntr-o maşinuţă teleghidată cu motoraş. Asta este Zoe, o maşinuţă de oraş mult mai mare decât o maşinuţă de jucărie. Iar senzaţia pe care o ai când pleci cu el de pe loc nu v-o putem descrie. Dacă aţi fost vreodată în viaţă motostivuitorist, atunci s-ar putea s-o ştiţi. Pleci de pe loc ghiulea, pentru că motorul de 90 de cai trimite cuplul instantaneu la roţi. Îl ai de la 0 rpm. Aşa sunt motoarele electrice. Auzi doar un huruit spaţial înalt de jur-împrejurul maşinii. E sistemul care îţi dă putere şi încarcă bateria pe frânare. Eşti ca într-o capsulă spaţială care te duce pe altă planetă. Una clar mai curată decât avem noi aici.

Am avut modelul cu baterie de 41 kWh, adică 400 km autonomie în mod ideal. Noi am luat maşina în test cu 300 de km de la importator şi am dus-o înapoi după 3 zile cu 200 autonomie. Am făcut fix 100 de km. Din acest punct de vedere, e maşina care nu ne-a păcălit un kilometru la drum şi în care poţi avea încredere că nu te lasă-n drum.

Nu am testat cât de rapid o încărcăm pentru că nu am avut nevoie. În schimb, colegul nostru de la Ziarul Financiar s-a documentat un pic despre asta şi a scris mai multe. Nouă ne place să ne bucurăm de maşină, lor le plac zerourile. De la Bogdan Alecu am aflat ceva şi mai interesant decât simpla cuplare a unui stecker (cu fir de 6.5 m) la o priză de 220 de Volţi. Că plăteşti la revizii în 300.000 de km de exploatare numai 850 de euro. Atât de puţin. Iar tot ce oferi aerului şi omenirii sunt 0 grame CO2 în toţi cei 300.000 de km.

În pagina următoare vorbim despre performanţe şi încărcare (galerie foto în ultima pagină)