TEST: Prim contact cu Opel Meriva facelift. Diesel în silenzio stampa

Autor: Tudor Rus 25 feb. 2014 Test drive

Aşa cum vă anunţam cu puţin timp în urmă, monovolumul Opel Meriva a primit un facelift prezentat oficial într-un context ceva mai discret, la Salonul Auto de la Bruxelles. Un facelift binevenit, de care modelul lansat în 2010 avea nevoie dacă mai marii din Russelsheim vor ca Meriva să îi pună beţe în roate lui Ford B-Max.

Look-ul împrospătat îi va prinde bine Merivei. Plus că-i stă bine în roşu.

Opel spune că a vândut aproximativ 330.000 de unităţi Meriva de la lansarea actualei generaţii, iar principalele motive care i-au impulsionat pe clienţi – categorisiţi drept baby makers şi baby boomers, în traducere liberă familii tinere cu copii şi persoane cu vârsta de peste 50 de ani cu o situaţie materială generoasă – sunt poziţia înaltă la volan şi confortul pe care îl oferă monovolumul. Dar destul cu statisticile, să vedem concret ce înseamnă Opel Meriva facelift.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Schimbările de registru estetic sunt mai degrabă subtile şi se rezumă la o parte frontală ce poartă retuşuri inspirate din facelift-ul lui Opel Insignia, cu elemente cromate şi faruri cu lumini de zi cu LED-uri. Stopurile primesc şi ele LED-uri, în rest vorbim despre aceleaşi linii existente şi pe versiunea pre-facelift, uşor reîmprospătate. Dar aici cel mai bine vorbesc imaginile.

Poziţia la volan te face să te simţi ca într-un mini-turn de observaţie.

Interiorul este mediul care contează cel mai mult în cazul unui monovolum, aşa că Meriva facelift a primit ceva mai multă atenţie în zona habitaclului. Poziţia înaltă la volan este prima trăsătură care te întâmpină când intri în maşină din postura de şofer, iar acest lucru dictează şi o vizibilitate sporită, extrem de utilă în timpul deplasării prin oraş.

„Toate-s vechi şi nouă toate”

Următoarele pe listă sunt materialele, care vizual emană calitate, lucru confirmat la atingere. Dispunerea comenzilor pe bord rămâne o idee cam aglomerată, în special în zona consolei centrale. Speram ca îndreptarea acestui aspect pe Insignia facelift să se reflecte şi pe Meriva facelift, însă deocamdată nu este cazul.

Meriva primeşte notă mare la capitolul sistem de infotainment.

Sistemul de infotainment IntelliLink primeşte un display tactil de 7 inci amplasat în partea superioară a consolei centrale. Grafica pictogramelor este bună iar navigaţia se mişcă mai bine, cu excepţia micilor ezitări de pe porţiunile de drum cu configuraţie mai complexă.

Pentru grădiniţă, folosiţi cu încredere bancheta din spate.

Cam atât cu micile imperfecţiuni, pentru că grija pentru caracterul practic este susţinută de cele 31 de spaţii de depozitare şi de consola centrală FlexRail. Bancheta din spate poate primi fără probleme trei copii, dar nu e destul de încăpătoare pentru trei adulţi. În schimb aceasta oferă suficient spaţiu pentru cap şi picioare pentru două persoane adulte. De remarcat scaunele confortabile a căror ergonomie are un cuvânt greu de pus în ceea ce priveşte confortul general oferit de Meriva facelift. Pe de altă parte, portbagajul cu volumul de 400 de litri s-ar putea dovedi insuficient de spaţios în cazul în care este exploatat de o familie numeroasă pe durata unei călătorii mai lungi.

MOTORIZARE, IMPRESII DE LA VOLAN ŞI CONCLUZII

Capul de afiş al motorizărilor disponibile pe Opel Meriva facelift îl ţine noul propulsor diesel 1.6 CDTI ce înlocuieşte variantele 1.3 şi 1.7 CDTI. Realizat integral din aluminiu şi titrat drept cel mai silenţios motor din clasă, acesta oferă 136 CP, un cuplu maxim de 320 Nm şi sistem Start/Stop în echipare standard.

Când am spus silenzio stampa am subliniat direct rafinamentul acestui propulsor, nicidecum un refuz al funcţionării. Prompt în reacţie la apăsarea pedalei de acceleraţie, motorul nu are nimic de comentat şi îşi bifează toate punctele din fişa postului în linişte. Nu uită totuşi că este un diesel şi undeva între 2.500-3.000 rpm aruncă un val de zgomot în habitaclu.

Shhh, sub capotă se vorbeşte în şoaptă, ca la bibliotecă.

Pe hârtie, motorul este „silenţios” şi în ceea ce primeşte mediul înconjurător şi pofta de combustibil. Opel specifică un nivel al emisiilor de dioxid de carbon situat undeva la 116g/km, în vreme ce consumul mixt teoretic atinge valoarea de 4,4 l/100 km. În timpul testului am înregistrat un consum mediu de 6,2/100 km, dar este important de specificat că nu am abordat cel mai domol stil de condus. Meriva 1.6 CDTI accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 197 km/h. Valori destul de irelevante pentru ce se vrea a fi Meriva, pentru că monovolumul german nu este o maşină de la care să se ceară dinamism.

Investiţiile din zona de transmisii sunt estimate de Opel la 50 de milioane de euro şi se simt în cazul cutiei manuale cu şase rapoarte care echipează Meriva facelift. Aceasta se comportă mai precis şi denotă o timonerie mult mai finisată ca până acum. Direcţia este relativ uşoară, nu foarte precisă şi în general rezervată în livrarea feedback-ului.

Ţinuta de drum este un plus, însă mai are de trecut testul drumurilor din România.

Meriva punctează şi la capitolul suspensie, care se prezintă destul de moale încât să absoarbă denivelările dar suficient de rigidă pentru o ţinută de drum fermă. Un mix bun reuşit de Opel, ce se pretează pentru toate tipurlle de drumuri.

Cu alte cuvinte, Opel Meriva avea nevoie de un facelift consistent, lucru conştientizat de oficialii din Russelsheim care s-au şi mobilizat în această privinţă. Îmbunătăţirile se văd în special la nivel de transmisie şi în cazul motorizării 1.6 CDTI testate, dar lista poate continua cu caracterul practic şi confortul general. Mai râmân aspecte nefinisate, precum comenzile de pe planşa de bord şi design-ul instrumentelor de bord – cu trimitere directă la afişajul dintre turometru şi vitezometru.

 

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide