Preţul unui Porsche 911 Carrera Cabriolet nu e nicidecum mic, depăşind 100.000 euro. Însă, după ce trăieşti nişte senzaţii cu adevărat unice la volanul maşinii, ajungi la aceeaşi concluzie ca şi mine: cei 110.959 euro sunt pe deplin justificaţi.
Atenţie, e preţ de bază, iar lista de opţiuni este foarte lungă – nu chiar până la exasperare, dar nu e deloc greu să depăşeşti 150.000 euro bifând dotările cele mai interesante.
Dintre care cea mai importantă o consider a fi cutia automată PDK, deoarece te face să consideri manuala de domeniul trecutului. Mă rog, cui i se pare un lucru inedit faptul că manuala are 7 trepte, poate renunţa la PDK, dar confortul şi, mai ales, eficienţa automatei sunt un argument greu de combătut.
Consumul mediu declarat de constructor este optimist: 8,4 litri/100 km (faţă de 9,2 litri/100 km pentru cutia manuală). Dar, în realitate, nu prea ai cum să cobori sub 10 litri/100 km. Iar cine preferă modul ”Sport Plus” ar trebui să se aştepte la 12 litri/100 km, sau chiar mai mult dacă pasiunea se transformă în demenţă pe nesimţite…
În final, tot nu am devenit fan Porsche. Dar experienţa cu 911 Cabrio rămâne bine întimpărită în memorie. Probabil cel mai important lucru pe care l-au reuşit inginerii germani este combinaţia foarte reuşită între o maşină sport luxoasă şi o maşină sport competentă. Totul asezonat cu imaginea inconfundabilă şi magnetismul pe care îl exercită asupra tuturor.