Zadarnic dezideratul „zânelor“ Porsche Boxster, BMW Z4, Mercedes SLK sau Audi TT de-a-l azvârli la zdup pe năzdrăvanul Nissan 370Z, după zăbrele zefl emitoare: „Nu e premium ca noi“.
Japonezul zburdalnic rezistă poznelor cazone şi-şi dezleagă „zgarda“ dezinhibat, refuzând să se zgribulească precum un loser. Z370 te face să zăboveşti asupra designului său, un creuzet zbuciumat, dar şi zemos de linii fanteziste şi curbe senzuale (à la Catherine Zeta-Jones, amoreza lui Zorro-Banderas).
PREZENŢĂ REZONANTă, SENZAŢII EXPLOZIVE, UN DEZINHIBAT ŞI IREZISTIBIL ZORRO
Toţi se zgâiesc la marchizul roşu şi zvelt, care le zgândăreşte zdravăn văzul şi le sugerează senzaţii fizice, cutezătoare, zămislitoare… Păzea, e un afrodiziac zurbagiu, un izvor zvăpăiat care activează o puzderie de idei-zvârlugi îndrazneţe şi nechibzuite, e Zburătorul dezmăţat eminescian…
Înzestrat cu un benzinar V6 foarte dezvoltat, fără turbine zumzăitoare, dar cu un zgomot zguduitor de rezonant când te dezlăţnui şi zmeul accelerează exploziv, 370Z poate fi zugrăvit drept un Zamolxe îngrozitor (în sens pozitiv) când ai dispoziţia de Zeus al autostrăzilor.
Zestrea sportivă se simte perfect la viteză mare, V6-le fiind forţos şi melodios
Când te zgârceşti cu senzaţiile tari, automata creează senzaţia de zen, iar 370Z devine un Zoroastru al răgazului şi calmează zarva de zi cu zi. Când se decapotează, 370Z devine un zefir care defileaza spre zenit, fără zor (şi fără a te zgudui prea tare pe non-netezimea şoselelor). Iar cel care şofează apare ca un mic zeu, o ipostază pizmuită şi care creează o gelozie zdravănă, fie ei zilieri sau zapcii cei de se hlizesc cu zăduf.
Zodie capricioasă pentru automată: are „SynchroRev Control“, dar „+“ e sus şi „-“ jos…
Dar nu viziunea de curtezan fitzos i se mulează lui 370Z. Mai degrabă imaginează-ţi-l ca un virtuoz care glisează zvelt şi „patinează“ cu frenezia necizelată a unui năzbâtios zglobiu, dar nu nechibzuit. 370Z derapează cu oarece zarvă din cauciucuri, dar maşina se controlează cu o meticulozitate care rezonează cu precizia.
Daca te-ai specializat pe senzaţii tari, 370Z te gratulează cu doze explozive, pline de poezie şi care trezesc aplauze printre cei prezenţi în zonă. Nu e nevroză dacă realizezi că ai vrea să „te dai“ cât e ziua de lungă în zigzag, cu tâmplele zvâcnind şi zulufii în vânt.
Zoom pe calitatea principală: un virtuoz al glisajelor şi derapajelor controlate, un specialist al senzaţiilor tari şi un zmeu roşu pe care l-ai da în zigzag cât e ziulica de lungă. Doar burn-out-ul este interzis de electronică
Un mic necaz, totuşi: ESP-ul e pus de zor pe off, dar ASR-ul ramâne prezent invizibil şi, când îi dai gaz de pe loc, rămâi confuz „de ce nu-mi iese burn-outul?!“. Macar nu mai faci mizerie cu zgura de la cauciucuri…
În rest, 370Z e pentru viteză şi reprize explozive şi demarează obraznic, ca un înzestrat mezin al zimbrului GT-R. Însă „fumează“ cam repede benzina din rezervor, ceea ce e o scuză pentru pauze, deşi ai vrea cu dârzenie să refuzi să stopezi zborul.
Zorro zdrobeşte zăbrelele cu zarvă, zbughind-o zglobiu spre zenit
În concluzie, Nissan 370Z Roadster rezistă cu zel zimţilor „zvasticii“ Boxster – Z4 – TT – SLK şi se semnează cutezător cu izbitorul Z. De la Zorro, zău!
MATERIAL PUBLICAT ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 103 (iulie-august 2013)
ZĂU CA BOTUL LUNG ŞI CURBELE MUSCULARE TE FAC SĂ TE GÂNDEŞTI SENZUAL LA… ZORRO!