Cel mai important lucru care surprinde cu adevărat în cazul lui Mercedes-Benz G-Class este combinaţia între un comportament decent pe şosea şi capacităţile de trecere extraordinare în teren accidentat.
Cu alte cuvinte, inginerii germani au reuşit un compromis nemaipomenit de bun, perfecţionând încontinuu o reţetă de peste 30 de ani vechime. Ceea ce justifică, în parte, preţul foarte mare: Mercedes-Benz G350 BlueTEC porneşte de la 88.895 euro cu TVA (sau 71.690 euro fără TVA).
Da, aproape 90.000 de euro pentru aşa ceva. Minimum. Nu e pentru oricine, ştiu…
Pachetul mecanic foarte competent al maşinii, precum şi garanţia lucrului bine făcut şi rezistent în timp, dar şi în condiţii dure de utilizare, contează destul de mult în ecuaţia acestui preţ piperat. La care se adaugă modernizarea tehnologică a maşinii, care beneficiază de multe dintre sistemele de siguranţă şi confort disponibile şi pe maşinile Mercedes-Benz scumpe actuale.
Evident, fiind un Mercedes-Benz, lista de opţiuni este generoasă, chiar şi pentru această versiune de motorizare de bază, deci nu trebuie să faci ”eforturi” mari pentru a depăşi valoarea de 100.000 de euro pentru cel mai ieftin G…
15 litri la sută după aglomeraţie urbană, autostradă şi, mai ales, hârjoneală pe coclauri şi noroaie. Rezonabil
În privinţa consumului, în cele câteva sute de kilometri din testul nostru, care au însemnat doze de trafic aglomerat în Bucureşti, rulaj cu viteză pe autostradă, dar, mai ales, incursiuni în offroad, departe de localităţi şi drumuri publice, computerul de bord ne-a gratulat în final cu 15 litri/100 km.
O valoare care poate părea mare raportat la standardele SUV-urilor actuale, dar care, pentru un offroader serios şi în condiţiile diversificate în care am utilizat maşina, mi se pare pur şi simpu rezonabilă. Mai ales luând în considerare atât competenţa în teren accidentat, cât şi confortul foarte bun în toate situaţiile.
Dacă te apucă dependenţa de aventură, asta e cauza. Litera G din alfabetul Mercedes-Benz
Aşadar, Mercedes-Benz G-Class face parte din categoria maşinilor aparte. Dacă, în general, maşinile sportive apelează la adrenalina pe care ţi-o dau viteza şi manevrele rapide, o maşină offroad precum G-Class poate fi o sursă mult mai generoasă de senzaţii, datorită diversităţii pe care o oferă coclaurile noastre.
Cine îşi va cumpăra un G-Class şi îl va utiliza cel puţin 50% din timp pentru ceea ce a fost creat iniţial (adică aventuri în afara şoselelor) va ajunge la concluzia că G-ul îşi merită banii din plin. Mai ales că are o prestanţă greu de egalat de orice alt SUV de lux cu pretenţii.
Sunt sigur că G-ul se va fabrica şi peste nişte zeci de ani, când (sper că) voi avea bani pentru aşa ceva
În final, trebuie să-i cer scuze Jimny-ului meu: are de ce să fie gelos. Pentru că G-Class are un farmec aparte şi a intrat pe ”my wish list”. Într-un viitor incert, ce-i drept…
VEDEŢI ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 101 (MAI) AVENTURA NOASTRĂ CU
JEEP WRANGLER UNLIMITED