Fiind un Mercedes-Benz cu un preţ de pornire de aproape 90.000 euro, te aştepţi la luxul specific mărcii germane. Dar, fiind un G plecat de la ideea de offroader capabil pentru armată, ai crede că te va întâmpina un interior spartan, care să pună accentul pe utilitate în detrimentul confortului.
Ei bine, prima variantă are câştig de cauză – adică odată urcat în G-Class (realmente ”urcat”, deoarece distanţa de la sol e destul de mare), prima impresie este clar de lux şi ambianţă de maşină scumpă, dar nu chiar ca într-o limuzină Mercedes-Benz.
Hmm… parcă intri într-un E-Class luxos! Mă rog, de fapt ”urci”….
Ce au făcut designerii prin ultimul facelift estetic şi tehnic a fost să adapteze la forma interioară pătrăţoasă elementele specifice Mercedes-urilor moderne, de la tablou de bord până la consola centrală şi diverse alte elemente de comandă.
Per ansamblu, odată ce ai închis portiera (care are un zgomot cazon delicios) ai crede că eşti într-o cabină de camion de lux. Scaunele din faţă sunt mari şi confortabile, iar indicatoarele de bord şi volanul amintesc imediat de berlinele Mercedes-Benz.
La fel şi consola centrală, cu secţiunea multimedia bine departajată de zona climatizării automate, în partea superioară tronând un display binecunoscut fanilor Mercedes-Benz.
Deja-vu: confortul şi aspectul aristocratic din Mercedes-urile actuale
Pentru că vorbim de o maşină scumpă, interiorul oferă un grad înalt de personalizare, care merge până la îmbrăcarea părţii superioare a bordului în tapiţerie din piele şi folosirea pentru multe comenzi a aluminiului, care alintă simţul tactil.
Ceva, însă, nu pare în regulă: G-ul e un offroader de altă dată, deci unde au dispărut manetele pentru cuplarea reductorului şi a diferenţialelor blocabile? Ei bine, din acest punct de vedere G-ul se adaptează curentului modern, de minimizare a comenzilor.
Aproape incredibil: manetelor clasice le-au luat locul butoane şi un joystick modern
Aşa încât cutia de viteze automată poate fi comandată de la un joystick aproape gingaş comparativ cu look-ul de mastodont necizelat al maşinii, în timp ce comanda reductorului se realizează de la un buton de lângă manetă. Doar frâna de mână a rămas cu o manetă clasică.
Tot de la butoane se comandă şi cele trei diferenţiale blocabile (faţă, spate şi central), atâta doar că poziţionarea comenzilor este pe consola centrală, la loc foarte vizibil şi asociată unei etichete ce pare să facă notă discordantă cu atmosfera de lux, amintind mai degrabă de Unimog…
Mânerul din faţa pasagerului e o carte de vizită clară pentru capacităţile G-ului
Singurul detaliu care aproape ”urlă” că eşti într-o maşină offroad este mânerul generos din faţa pasagerului, în rest G-ul, cu excepţia parbrizului foarte puţin înclinat şi a lipsei curburilor din designul general, dând o puternică impresie de berlină luxoasă de clasă mare.
Totuşi, faţă de o limuzină, bancheta nu este aşa de bine profilată, iar accesul la ea este mai greoi, din cauza distanţei mari la sol. Ceva îmi spune, însă, că domnii directori nu vor critica acest aspect când vor vedea pe unde este capabil să îi ducă G-ul…
Poftiţi în fotolii, v-aţi înscris la un curs de aventură peste aşteptări!
În concluzie, Mercedes-Benz G-Class nu se dezminte şi interiorul său a fost adaptat foarte bine doleanţelor celor care sunt pregătiţi să scoată suta de mii de euro din cont pentru cel mai luxos offroader serios la această oră.
Să vedem ce motorizare şi mecanică se ascund sub indicativul G350 – PE PAGINA URMĂTOARE