În primă fază a fost testul de prim contact cu Dacia Sandero, dar era clar că urmează şi un test în ţară cu hatchback-ul românesc, mai ales în condiţiile în care Dacia Logan a primit toată atenţia în cadrul testului-radiografie realizat de ProMotor şi în materialul video în care redacţia noastră a pus Loganul la treabă prin oraş.
Drept urmare, vă invit să stăm de vorbă despre noua Dacia Sandero şi să punctăm cu ce vine Dacia Sandero în materie de design, performanţe şi impresii de la volan, după care tragem concluziile de rigoare.
DESIGN EXTERIOR
Nu sunt multe de spus în ceea ce priveşte aspectul exterior al noului Sandero, asta pentru că partea din faţă este leită celei de care beneficiază noul Logan. Pe scurt, influenţe germanice pronunţate, un aer robust şi o treaptă în plus în ceea ce priveşte atractivitatea, în special la o privire mai atentă asupra farurilor, grilei frontale şi spoilerului uşor agresiv.
Sunt german, sunt german, sunt german. Bine, recunosc, doar puţin…la exterior.
Până după montantul central, Sandero şi Logan sunt una şi aceeaşi maşină. Lucrurile se schimbă de aici, pentru că spatele lui Sandero este rotunjit, uşile spate au fost decupate iar montaţii C au devenit mai laţi. Rezultatul este o formă mai compactă dar şi o oarecare prospeţime estetică uşor amplificată, în comparaţie cu Logan.
Şi…vă plac noile mele stopuri?
Sandero primeşte aceleaşi stopuri ca şi Logan, integrate fluid în caroserie, lucru care oferă un aspect mai bine închegat şi o idee mai dinamic decât în cazul primei generaţii.
DESIGN INTERIOR
Habitaclul noii Dacia Sandero împarte aceeaşi planşă de bord cu Dacia Logan, un lucru care nu miră pe nimeni. Totul este acaparat de prezenţa plasticelor, nu foarte reuşite din punct de vedere calitativ însă care respectă filozofia “şi ieftin şi bun” la care aderă Dacia.
Vă duc de la o extremă la alta: ba plastic tare, ba navigaţie, ba plastic fin!
Cu toate acestea, este uşor de remarcat calitatea bună a plasticului fin care înconjoară acum consola centrală. Postul de conducere se prezintă la rândul său la fel ca la Logan, pentru că Sandero primeşte acelaşi volan reglabil doar pe înălţime, nu şi în adâncime. Comenzile pentru geamurile electrice rămân pe consola centrală, scaunele urcă un nivel în ceea ce priveşte confortul, comparat generaţia precedentă, chiar dacă nu reuşesc să ofere un suport lateral adecvat.
Sandero plusează la capitolul vizibilitate, fie că vorbim de deplasarea prin zone aglomerate din oraş sau pe drumuri cu viraje strânse. Oglinda retrovizoare interioară îţi proiectează o imagine completă cu luneta, iar cele două oglinzi laterale te ajută în traficul cotidian prin mărimea lor.
Vă rog să o lăsaţi mai moale şi să mă conduceţi cu calm, R nu vine de la rachetă!
Nu-i la fel de mare ca cel al fratelui Logan, dar tot e fruntaş la mine în clasă.
Chiar şi aşa, Sandero este lider în clasa sa în ceea ce priveşte portbagajul, iar cu ajutorul banchetei rabatabile asimetric, volumul acestuia poate fi extins până la 1.200 de litri. Un pic incomodă se dovedeşte buza de încărcare amplasată cam sus, asta în cazul în care ţineţi la estetica maşinii şi nu doriţi să zgâriaţi spoilerul spate cu bagaje voluminoase.
Vi se dă imaginea de mai sus. Ghiciţi modelul!
Am păstrat la urmă partea cea mai bună, şi anume sistemul de navigaţie Media Nav cu ecran tactil şi conectivitate Bluetooth, disponibilă ca dotare opţională, la acelaşi preţ ca pe Logan: 300 de euro. Acestuia i se adaugă sistemul Cruise Control cu comenzile amplasate pe volan, limitatorul de viteză şi senzorii de parcare pe spate.
E timpul să vedem cum se comportă noua Dacia Sandero pe drumurile patriei. Despre ţinută de drum, motorizare, consum şi impresii de la volan, citiţi în pagina următoare.