TEST Nissan Juke facelift: de ce ai alege (sau nu) un Juke?

Autor: Tudor Rus 16 ian. 2015 Test drive

Cere câteva păreri aleatorii despre Nissan Juke şi nu vei primi niciodată răspunsuri indecise. Cu Juke e simplu atunci când vrei să afli preferinţele altora: ori da, ori ba. Practic, nu prea ai loc de întors şi personalitatea maşinii (a se citi designul) i-a oferit din start un statut de „love it or hate it”. Dar cum o maşină înseamnă mult mai mult decât o formă de caroserie, am decis că Nissan Juke facelift merită condus şi înţeles în amănunt.

Aşa că în cele câteva sute de kilometri petrecute pe drumurile din România, am avut timp de legat prietenii. Spun asta pentru că mie personal mi-a plăcut (foarte mult) maşina, dar asta este doar o părere subiectivă. În continuare însă, mi-am propus să fiu cât mai obiectiv cu putinţă şi să evidenţiez atuurile şi punctele slabe afişate de Nissan Juke facelift.

1. Aspect

Încep cu ce e mai greu, însă capitolul aspect este şi cel mai rapid de punctat. Spun asta pentru că e mai corect ca fiecare să privească atent maşina şi să-şi formeze părerea proprie. Ce pot însă să adaug este faptul că dacă tot ai intrat în febra funky emanată de Juke (şi dacă bugetul îşi permite) ai putea foarte bine să-ţi personalizezi un pic maşina fără ca rezultatul să fie unul ostentativ.

Aşadar, cu pachetul exterior pe care îl vedeţi în imagini, Juke facelift a reuşit să întoarcă multe capete prin oraş, chiar dacă l-am putea apostrofa pentru faptul că arată ca Bumblebee (Chevrolet Camaro) după tradiţionalele mese de sărbători.

2. Confort

Chiar dacă Juke arată ca un SUV intrat la apă, spaţiul interior este departe de ceea ce oferă un SUV în toată puterea cuvântului. Cu toate acestea, scaunele din faţă sunt extrem de confortabile, iar susţinerea laterală şi lombară au grijă ca spatele să-ţi stea comod şi să rămână aşezat aşa multe ore la volan; v-o spune cineva care după maxim 100 de km într-un scaun incomod are de-a face cu multe dureri de spate. Nissan a lucrat mult la acest capitol, iar îmbunătăţirile sunt vizibile. Insonorizarea este bună, chiar şi la viteze de autostradă, în schimb mi-ar fi plăcut ca volanul să se poată ajusta şi pe adâncime.

Pe bancheta din spate însă, situaţia e un pic mai delicată, pentru că aceasta pare destinată persoanelor cu înălţimea sub 1.70. Spun asta pentru că în caz contrar, poziţia pe banchetă nu va fi una comodă, din cauza plafonului înclinat spre partea din spate. Altfel, doi copii pot ocupa fără probleme bancheta din spate, în cazul în care aveţi înclinaţii mai familiste.

3. Caracter practic

Din nou, nu vă aşteptaţi la multe spaţii de depozitare însă cele existente sunt gândite inteligent şi exploatează la maxim spaţiul de la interior. Portbagajul oferă un volum de 354 de litri suficient pentru două persoane plecate într-o vacanţă, să zicem, de maxim o săptămână.

În orice caz, în portbagaj este suficient loc pentru două trolere de dimensiuni medii, dar dacă planificaţi o excursie cu maşina plină, asiguraţi-vă că ceilalţi pasageri vin cu lucrurile bine împachetate în rucsacuri. În caz de nevoie acută de spaţiu, bancheta spate (fracţionabilă 60/40) poate fi rabatată (evident, cu sacrificarea locurilor de pe bancheta din spate).

4. Motorizare

Dacă vi se pare că un motor turbo de 1,2 litri este o soluţie depăşită de situaţie în cazul unui crossover, Nissan Juke facelift vă va contrazice. Nu am avut ocazia să testez şi celelalte motorizări disponibile pentru acest model, însă 1.2-ul alimentat cu benzină este tot ce-ţi poţi dori pentru o astfel de maşină, pe care probabil o vei folosi preponderent în oraş. Ai 115 CP la dispoziţie şi un cuplu maxim de 190 Nm, resurse suficiente pentru orice fel de deplasare, fie ea şi în afara oraşului. Motorul este cuplat cu o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, cu o timonerie bună, care îţi va face zilele mai uşoare în oraş.

Acum urmează să mă întrebaţi de consum. În timpul testului, realizat de voie de nevoie în condiţii grele de iarnă (zăpadă abundentă, gheaţă, polei şi temperaturi care au variat între -20 şi 0 grade Celsius), consumul afişat de computerul de bord a indicat valoarea de 8 l/100 km. Totul în condiţiile în care am alternat perioade de condus în oraş, pe drumuri naţionale sau pe autostrăzi.

5. Cui i se adresează Juke?

Contează foarte mult ce vrei de la o maşină înainte să te gândeşte dacă Nissan Juke facelift merită sau nu. Dacă familia nu se află în planurile tale din viitorul apropiat şi vrei o maşină cu care să-ţi rezolvi treburile prin oraş, să poţi pleca în escapade scurte de weekend şi ţii neapărat să te evidenţiezi în trafic dar vrei în acelaşi timp un minim de dinamism şi economie de combustibil, Juke poate fi răspunsul căutărilor tale.

Pentru Juke facelift preţurile pornesc de la 15.490 de euro, însă modelul testat este evaluat la 22.294 de euro cu TVA. Cum spuneam mai devreme, brizbrizurile îi accentuează caracterul funky (pachetul de personalizare interioară, pachetul Elegance şi plafonul panoramic cu trapă Open Air), însă îţi vor diminua destul de mult din buget, la fel cum o va face şi sistemul Nissan Dynamic Control (care gestionează trei moduri de rulare – Eco, Normal şi Sport), sistemul de infotainment Nissan Connect Plus şi sistemul de siguranţă Nissan Safety Shield (avertizare încălcare bandă, avertizare unghi mort, detectare obiecte în mişcare). 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide