PERFORMANŢE
Noul Mitsubishi Space Star este disponibil cu o selecţie de două motoare pe benzină – 1,0 litri şi 1,2 litri. Modelul de test era echipat cu motorul de 1,2 litri care produce 80 CP şi 106 Nm, cuplat la o cutie de viteze automată CVT. Mai mult, maşina pe care am condus-o făcea parte din nivelul de echipare de top Intense, care vine cu dotări standard precum aer condiţionat automat, banchetă spate cu spătar rabatabil 60/40, computer de bord, geamuri electrice faţă/spate, senzor de ploaie şi senzor de lumină.
Nici chiar 4 la sută benzină, dar nici nu te vei ruina la pompă. Cilindree mică = taxe mici.
Motorul de 1,2 litri în trei cilindri e vioi, trage surprinzător de bine şi face echipă bună cu cutia CVT. Prin oraş, cutia de viteze automată cu care vine Space Star îşi face treaba destul de bine şi oferă mai mult confort decât o cutie manuală. În schimb, la drum lung o să trebuiască să te obişnuieşti cu sunetul motorului la turaţii ridicate (5.000 – 6.000 rpm) atunci când depăşeşti. Iar asta din cauza principiului de funcţionare al cutiei CVT. Pe scurt, atunci când accelerezi cu pedala la podea, motorul se turează până aproape de zona roşie şi rămâne acolo, în timp ce viteza de deplasare creşte constant.
POWEEER! Uneori ai impresia că eşti o mică bombă pe roţi. Impresia.
Voioşia motoraşului se traduce într-o acceleraţie de la zero până la 100 km/h în 12,8 secunde, adică mai bună decât a rivalilor Chevrolet Aveo, Volkswagen Polo şi Ford Fiesta cu motorizări similare ca putere.
Suspensia oferă călătorii foarte confortabile, însă se dovedeşte prea moale atunci când vrei să arunci maşinuţa în viraje. Te alegi doar cu nişte ruliu, care nu ajută la nimic. Mai mult, puntea din spate nu se aşază foarte bine pe drumurile cu multe curbe şi denivelări şi dă impresia de instabilitate. Dar, din nou, această maşină îşi va duce traiul mai mult în mediul urban decât în afara lui, aşa că nu e chiar o tragedie.
Direcţia e uşoară, numai bună pentru oraş, însă trebuie să învârţi cam mult de volan ca să brachezi roţile la maximum, ceea ce ar putea duce la mici frustrări.
O fi mică, dar la nevoie încap destule bagaje.
CONSUM
La sfârşitul testului, computerul de bord a afişat un consum mixt de 8 l/100 km obţinut atât prin Bucureşti, cât şi prin împrejurimi. În comparaţie cu consumul mediu teoretic de 4,6 l/100 km, rezultatul de la sfârşitul testului e aproape dublu. E drept, am condus printr-un Bucureşti foarte aglomerat fără să opresc nici măcar o dată instalaţia de aer condiţionat.
În condiţii de trafic mai lejer şi temperaturi mai mici de 38 de grade Celsius, consumul va fi cu siguranţă mai mic.
CONCLUZII
MINUSURI: Cea mai mare problemă nu este plasticul tare de la interior sau designul exterior pe care nu ştii de unde să-l iei. Cea mai mare problemă este preţul, care mi se pare prea ridicat pentru pachetul oferit.
Preţurile de listă pentru Mitsubishi Space Star pornesc de la 11.490 de euro pentru varianta de bază Inform cu motor de 1,0 litri şi cutie manuală cu cinci trepte, în timp ce varianta de top Intense cu motor de 1,2 litri şi cutie automată CVT (adică la fel ca maşina de test) porneşte de la 15.190 de euro. În acelaşi timp, o Dacia Sandero cu motor de 1,2 litri, cutie de viteze manuală şi toate opţiunile posibile costă 10.550 de euro (iar acum diferenţele de calitate de la interior nu mai sunt aşa de mari), iar un Ford Fiesta sau un Volkswagen Polo cu dotări similare costă la fel de mult ca un Space Star, însă oferă o calitate mai bună a materialelor de la interior şi o ţinută de drum mai închegată.
Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.