TEST: MINI Cooper ALL4 Countryman. PractiCOOL

Autor: Andrei Ştirbu 24 feb. 2014 Test drive

Vinerea în care a fost făcută şedinţa foto a fost ultima zi dinainte de Marea Zăpadă din 2014, deci ceea ce nu se vede în poze este stoicismul cu care Countryman a învins nămeţii de zăpadă. Tracţiunea integrală ALL4 şi-a îndeplinit cu brio sarcinile, Countryman intervenind ca un gentleman întru ajutorarea celor cu tracţiune faţă care au subestimat abundenţa ninsorii din Bucureşti. 

Din gama vastă de versiuni pusă la dispoziţie de producător, Cooper ALL4 Countryman este entry-level-ul cu tracţiune integrală şi motor pe benzină. Motorul L4 aspirat, de 1,6 litri, pune la dispoziţie 122 de cai-putere @ 6.000 rpm şi 160 de Newtoni-metru @ 4.250 rpm, valori cu care mai orice tânăr tătic s-ar declara mulţumit. 

Factorul „cool” este omniprezent, indiferent din ce unghi priveşti la Countryman

Pentru că vorbim mai degrabă de aspectele practice decât de performanţe, acceleraţia de 0-100 km/h în 11,9 secunde şi viteza maximă de 184 km/h ar trebui să nu fie luate în considerare ca elemente definitorii. Consumul declarat de 6,9 l/100 km ar trebui, în schimb, să fie de interes. Testul s-a desfăşurat integral în mediul urban, iar consumul indicat a fost în jurul valorii de 11,0 l/100 km – este un MINI, totuşi, iar eu n-am reuşit să joc rolul unui tătic calm pentru foarte mult timp; probabil că o persoană cerebrală ar ţine cu uşurinţă consumul sub 10 l/100 km. 

Persoanele cerebrale lasă stins, de regulă, beculeţul ăsta

Cu toate că este mai confortabil decât hatchback-ul, nivelul de confort în cazul lui Countryman rămâne strâns legat de cel al sportivităţii – direcţia este una tipică grupului BMW, iar ansamblul trenului de rulare face ca, în ciuda înălţimii de 1,56 metri, să-şi menţină ruliu pe viraje cât mai scăzut. Dacă eşti genul care pune accent pe confort, încearcă să eviţi a-ţi lua jante de 18” şi/sau Setări Sport Suspensie (208 euro).

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide