Ştiţi de ce îţi cumpără unii oameni foarte bogaţi bestii în loc
de animale de companie? Pentru că vor cu tot dinadinsul să fie
diferiţi. Şi pentru a-şi îndeplini această dorinţă sunt dispuşi să
plătească mai mult pentru achiziţie, mâncare şi întreţinere. Ce mai
contează că doberman-ul vecinului care mănâncă un kilogram de carne
pe zi face pe el de frică atunci când tigrul tău care mănâncă 15 kg
de carne pe zi îl mârâie odată?
Astfel sunt oameni care îşi vor cumpăra un Infiniti FX, această
frumoasă bestie a SUV-urilor actuale. FX arată senzaţional, poate
cel mai bine din lume. Este sportiv, agresiv, foarte luxos şi poate
fi chiar şi confortabil şi econom dacă ştii cum să conduci
diesel-ul de trei litri. Spaţiul mai mic în spate, portbagajul
inexplicabil de mic şianumite materiale din interior pot fi trecute
cu vederea de către cineva care vrea mai presus ca orice un model
pe care să nu-l vezi la orice colţ de stradă. Având în vedere că
este prima oară când Infiniti montează diesel-uri pe maşinile sale
putem trece cu vederea şi mica lipsă de rafinament provocată de
motorul prea zgomotos pentru segmentul SUV-urilor premium. Viitorul
FX mai mult ca sigur că va fi construit şi mai „european” decât
actuala generaţie.
Cei 70.000 de euro cât costă versiunea diesel de top sunt un preţ
corect având în vedere că suma este similară cu cea pe care ai
plăti-o şi pentru unul dintre modelele concurenţei.
FX rămâne, fără cea mai mică urmă de îndoială, cel mai agresiv
SUV pe care îl poţi vedea în zilele noastre pe stradă. Uită-te la
forma farurilor, a capotei, la aripile bombate extrem, la spatele
desenat pur şi simplu – rău, şi îmi vei da dreptate. Dacă vezi un
FX în oglinda retrovizoare primul impuls este să te fereşti din
calea lui. Şi apoi să fugi de el. Vei avea acelaşi sentiment chiar
şi dacă te afli la volanul unui X6 care şi el arată totuşi adus de
undeva de prin viitor. Chiar şi aşa însă, X6 pare o jucărie din Toy
Story pe lângă FX-ul desenat după roboţii din Transformers.
Pentru prima oară în istoria lui Infiniti şi a lui FX, SUV-ul
premium japonez a primit anul trecut o motorizare diesel în şase
cilindri. Cu o cilindree de trei litri, V6-le lui Infiniti produce
238 CP putere maximă şi un cuplu motor de 550 Nm. La fel ca şi în
cazul celorlaltor modele Infiniti care au primit acest motor, FX
beneficiază de acest motor cuplat la o transmisie automată în şapte
rapoarte care poate fi controlată şi prin intermediul clapetelor
amplasate pe coloana de direcţie.
Ca şi în cazul versiunilor pe benzină, FX30d poate fi achiziţionat
în una din cele patru echipări disponibile, GT, GT Premium, S şi S
Premium iar opţionalele sunt foarte puţine şi pot fi achiziţionate
doar pentru versiunile cele mai ieftine. Sincer, cei ce vor un FX
pot să aleagă oricare dintre aceste patru echipări deoarece oricum
preţul de achiziţie este ridicat şi diferenţa de la un GT la un S
premium este de doar 10.000 de euro. Un FX30d S Premium costă
69.925 euro iar un GT 60.350 euro.
Orice ai face nu poţi cumpăra un FX fără piele sau foarte multe
dotări de lux la interior. Pentru că tot vorbim despre interior,
acesta este unul din cele mai frumoase interioare de SUV pe care le
poţi cumpăra momentan. Este desenat la fel ca exteriorul, agresiv,
dar ergonomia nu este pusă pe plan second în faţa formelor.
Influenţele de design japoneze sunt vizibile la tot pasul dar din
păcate şi influenţele asiatice care aduc automat multe materiale
plastice care nu ar trebui folosite atât de evident într-o maşină
de 70.000 de euro. Un bord îmbrăcat complet în piele chiar şi în
partea sa inferioară şi nişte inserţii de lemn cu aspect mai
premium ar schimba complet sentimentele pentru pasagerii lui
FX.
Comparativ cu motoarele pe benzină achiziţionate cu aceeaşi
echipare de top, S Premium, diesel-ul este mai scump cu aproximativ
1.500 de euro decât versiunea 37 dar mai ieftin cu aproape 9.000 de
euro decât vârful de gamă 50.
Principalul motiv pentru care merită să renunţi la versiunile pe
benzină în favoarea diesel-ului este consumul de carburant care la
noul 30d este semnificativ mai mic decât la 37 şi mai ales decât la
50, motorul V8 aspirat care consumă cu adevărat extrem de mult. Mai
contează şi taxele şi impozitele care sunt mai mici la un motor de
trei litri.