Interiorul futurist şi spectaculos desenat oferă spaţiu
suficient doar pentru patru persoane. Şoferul se va bucura de o
poziţie de conducere joasă, ergonomică şi ajutată din plin de un
scaun foarte confortabil pe care mai degrabă l-aş asemăna cu un
fotoliu cu susţinere laterală sportivă decât cu un scaun de
maşină.
Din păcate forma foarte modernă şi
agresivă a caroseriei răpeşte din spaţiul interior al pasagerilor
din spate şi cel destinat bagajelor într-o maşină cu dimensiuni
foarte generoase. Pasagerii din spate vor sta confortabil doar dacă
scaunele din faţă nu sunt mutate foarte mult către spate iar
spaţiul la umeri nu este la fel de mare la fel cu cel dintr-un X5,
de exemplu, o maşină cu care FX se bate din cauza preţului. Chiar
dacă este normal să compare un FX cu un X6 datorită designului,
clienţii acestei clase vor compara FX-ul diesel cu orice SUV
premium din segment.
Portbagajul lui FX este minuscul. El este cu 210 litri mai mic
decât cel al unui X5 şi cu aproximativ 50% mai mic decât al
celorlaltor concurenţi din segment. Doar 410 litri ai lui FX sunt
comparabili cu cei 405 litri ai unui Freelander, o maşină dintr-un
segment mai mic. Până şi un Citroen C-Crosser are un portbagaj mai
mare decât FX – 441 litri.
Capacitatea portbagajului este foarte importantă în clasa
SUV-urilor premium, mai ales în România unde clienţii înlocuiesc cu
aceste modele versiunile break din clasa mare, limuzinele acestui
segment sau chiar cele ale clasei de lux. Să nu mai vorbim de
faptul că SUV-urile sunt maşini cu care pleci în vacanţă, unde cari
după tine foarte multe lucruri.
Special pentru cei care vor folosi un FX pentru a ajunge în locaţii
îndepărtate, diesel-ul de trei litri poate fi un motiv de bucurie
suficient de mare încât să te facă să uiţi că tocmai ai plecat în
concediu cu bancheta din spate plină de bagajele care nu au încăput
în portbagaj.
Cu un rezervor de 90 de litri şi un consum mediu anunţat de nouă
litri pentru 100 km parcurşi înseamnă că poţi conduce suficient de
economic pe autostradă încât să depăşeşti serios graniţa a 1000 km
parcurşi cu doar 100 euro. Eu am reuşit un consum mediu de 7,5
litri pentru 100 km parcurşi şi cu siguranţă poţi atinge şi o
valoarea mai mică dacă Infiniti va monta o cutie cu opt trepte în
locul celei actuale cu şapte.
Ţinuta de drum este neaşteptat de confortabilă pentru o maşină cu
un caracter atât de sportiv. Motorul are foarte multă forţă şi este
ajutat de cutia care schimbă treptele rapid fără întreruperi atât
pe modul manual cât şi pe cel automat. Ţinuta de drum este
sportivă, ruliul este mic dar totuşi Infiniti a reuşit un compromis
foarte bun setând suspensia şi pentru a fi confortabilă: primul
indiciu în acest sens este dat de faptul că nu te vor durea
organele interne din cauza roţilor de 21 de inci la primul drum mai
prost asfaltat pe care intri.
Direcţia este şi ea precisă şi setată corespunzător cu
personalitatea maşinii. Permite o manevrare uşoară a maşinii în
spaţiile strâmte şi în oraş şi este precisă la vitezele
ridicate.
Din păcate maşina pare lipsită de rafinamentul pe care l-ai aştepta
după ce cheltuieşti 70.000 de euro datorită motorului foarte
zgomotos peste 3.000 rpm. La fel, masa mare a maşini înseamnă o
inerţie foarte mare şi un sistem de frânare mai puternic ar fi
binevenit deoarece sunt momente când simţi că nu vei frâna – chiar
dacă până la urmă reuşeşti să opreşti bestia…