6. Cât de sigur este noul Volvo XC90?
Nu exagerez dacă spun că este cea mai sigură maşină din lume în acest moment. Spun asta pentru că nu doar că ştie să evite singură animalele, pietonii, bicicliştii sau celelalte maşini care pot opri brusc în faţa sa, sau chiar maşinile care vin de pe contrasens şi intră în faţa sa, ci şi pentru că este o maşină masivă, din oţel de duritate extremă, care, la impactul cu o altă maşină, va rezista mult mai bine (ghinionul lor, norocul tău). Greutatea aia de care m-am plâns la partea dinamică are un rost bine determinat: e datorată multiplelor sisteme de siguranţă încorporate.
În plus, XC90 te avertizează şi atunci când ieşi din parcare sau de pe o alee cu faţa sau cu spatele şi vine o altă maşină din lateral, te avertizează când vrei să schimbi direcţia iar în unghiul mort ai o maşină, îşi ţine singură banda de rulare (deşi trebuie să ţii mâinile pe volan), îşi ajustează automat viteza faţă de maşina din faţă şi ştie să o urmărească inclusiv din momentul în care aceasta a frânat până la oprire iar apoi a plecat din nou pe de loc şi aşa mai departe. Ah, şi îşi pregăteşte pasagerii pentru un impact din spate, pentru că are un radar şi în partea posterioară…
Încearcă să calci o vacă, şi maşina va frâna singură. Bun, NU încerca să calci o vacă, da?
În fine, aduce şi două noutăţi majore: dacă ieşi din greşeală de pe drum va pregăti instantaneu sistemele de siguranţă pentru a-ţi mări şansele de supravieţuire şi-ţi va proteja coloana vertebrală printr-o structură metalică încorporată în spătarul scaunelor; dacă vrei să faci stânga prin faţa unei alte maşini, va frâna automat pentru a preveni coliziunea. Apropo, din testul meu, am mai observat o funcţie utilă, despre care Volvo nu a scris nimic în comunicatele de presă: când vrei să schimbi direcţia de mers de pe o bandă pe alta şi urmează să ajungi în spatele altei maşini (scenariu: ai efectuat o depăşire şi efectuezi manevra de revenire în coloană, în spatele altei maşini), XC90 frânează uşor, cât să-ţi adapteze mai bine viteza la cea a maşinii în spatele căreia vrei să te repliezi.
Vizibilitatea este foarte bună pe toate direcţiile, manevrele sunt uşor de făcut chiar şi în spaţii înguste, datorită camerelor video cu vedere „de sus” şi a senzorilor de parcare (maşina poate parca şi singură), iar puterea motorului de 225 CP este suficientă pentru a putea efectua rapid depăşirile, fără să te stresezi cumva că nu ai suficient timp, în ciuda transmisiei mai leneşe. În fine, trenul de rulare se adaptează rapid oricăror denivelări, fapt care permite păstrarea în permanenţă a aderenţei pe toate patru roţile, chiar şi în condiţii în care alte maşini ar avea probleme.
Poţi alege mai multe moduri de vizualizare a ceea ce se întâmplă în jurul maşinii. Cu tot cu zoom!
Din toate aceste motive, repet, nu există în acest moment altă maşină care să-ţi dea aceeaşi senzaţie de siguranţă cum o face un XC90 – asta în mod subiectiv, că obiectiv oricum bifează toate sistemele competitorilor, ba şi ceva în plus.
Cât de confortabil şi de avansat tehnologic este noul XC90, în pagina următoare.