De la debutul său din 2009, Yeti a acaparat, an după an, din ce în ce mai mulţi clienţi doritori de crossovere. Cifrele de vânzări indicau în octombrie 2013 un total de 281.100 de unităţi comercializate, dintre care un pic peste 87.000 în 2012 şi aproape 60.000 în 2013 (până în octombrie).
În termeni de segment de piaţă, Yeti a atins 4,1% din totalul autovehiculelor din segment vândute, 3% fiind reprezentat de versiunile 4×4. Toate aceste cifre i-au motivat pe oficialii Škoda să considere Yeti un pilon important în gama producătorului, un factor care să ajute considerabil la atingerea ţelului de 1,5 milioane de autovehicule vândute până în 2018.
„Nu vă speriaţi, vrea doar să se joace”
Încercând să lase nealterate forma şi conceptul maşinii, cei de la Škoda au adus câteva schimbări modelului Yeti, una dintre cele mai vizibile fiind cea a esteticului exterior. Aş fi vrut să spun că diferenţierea estetică dintre Yeti şi restul suratelor familiei era una dintre caracteristicile care scoteau micul off-roader în evidenţă; însă noile linii specifice designului ceh arată prea bine pe noul Yeti încât să am vreun motiv real să-i reproşez asta.
În plus, Yeti vine acum în două versiuni; pe lângă versiunea „standard” este disponibilă şi versiunea Outdoor, al cărei exterior este „îmbrăcat” în plastice rezistente, de culoare neagră. Şi ambele versiuni vin în patru trepte de echipare: Active, Ambition, Elegance şi Laurin & Klement. În timp ce exteriorul aduce un plus de maturitate şi sofisticare, interiorul îşi păstrează forma şi configuraţia ergonomică, cu micile retuşuri necesare. Schimbarea majoră a interiorului este volanul în trei spiţe, adoptat de noile modele Škoda din gamă.
Un pic elegant ici, un pic utilitar colo – per total, merită un calificativ bun
Ca tehnologii, Škoda Yeti poate fi echipată acum cu faruri bi-xenon (985,80 €), asistent pentru parcare automată (923,80 €) şi sistem acces keyless KESSY (734,08 €). Mai mult, noul Yeti este primul model din gama producătorului care a primit ca dotare cameră video pentru marşarier (o opţională care valorează 248 €).
Pe partea de confort, Yeti dispune şi de trapă, scaune şi parbriz încălzite, scaun electric pentru şofer, pilot automat sau aer condiţionat automat pe două zone. Desigur, totul în schimbul unor sume de bani din bugetul tău pentru opţionale.
Caracterul practic este, însă, laitmotivul Škoda. Yeti se laudă cu 405 litri de portbagaj – volum care poate fi mărit la 510 litri dacă glisezi bancheta spate înspre faţă şi la 1.760 de litri cu bancheta spate rabatată complet. Multitudinea de spaţii de depozitare, podeaua dublă a portbagajului şi flexibilitatea banchetei spate vin în sprijinul celor zise mai sus.
Yeti a dobândit simpatia clienţilor şi pentru abilitatea de a parcurge suprafeţe de rulare neasfaltate, reuşind să accepte şi provocări un pic mai mari decât drumurile forestiere cu macadam. Dar despre acestea povestim un pic în pagina următoare.