În acelaşi stil vioi în care a făcut-o în ultimii doi ani, Clio se prezintă acum şi în configuraţia motor diesel + cutie automată. dCi-ul de 1,5 litri este cuplat unei cutii automate cu dublu ambreiaj, întru completarea gamei subcompactei de la Renault.
Aş urma să spun că această noutate nu vine cu schimbări estetice, însă varianta dCi EDC este însoţită de pachetul estetic GT Line, care te duce cu gândul – în mod ironic – la sportivitate. Desigur, nu că ar fi ceva rău în asta, nu? Dieselul de 1,5 litri dezvoltă, aici, 90 de cai-putere şi un cuplu motor de 220 de Newtoni-metru.
Aşa că nu de sportivitate vei avea parte în spatele volanului lui Clio dCi EDC, ci de un hatchback docil, care te va răsplăti cu consum mic şi cu confort sporit. Clio dCi EDC nu vine cu buton sport, ci cu buton ECO, pe care, dacă-l foloseşti, ajungi la performanţe de consum numai bune pentru laude în faţa prietenilor.
Totul despre Renault Clio 4, în acest prim test ProMotor
Consumul declarat de producător este de 3,7 l/100 km (cu emisii de 95 g/km CO2). Nu, nu este imposibil de atins, însă este teribil de greu. În încercarea de a nu face deloc pe economul, am lăsat butonul ECO activat şi talpa înfiptă, după nevoie, în acceleraţie, simulând viaţa unui om tot timpul în întârziere, într-un Bucureşti degajat. Aşa că frunza digitală care îmi indica nivelul de cumpătare era cea mai mică cu putinţă. Cu toate acesta, consumul a fost de 6,2 litri la suta de kilometri.
În stilul specific (am regăsit aceeaşi reacţie şi pe TCe EDC, deci pot spune că e specific deja), pedala de acceleraţie se simte cumva moale în prima parte apăsării, mai ales atunci când ai activat butonul de salvat (şi mai mulţi) bani din portofel, dându-ţi impresia, cel puţin la demaraj, că nu înţelege ce vrei să-i faci. Odată pusă maşina în mişcare, EDC-ul îşi face treaba în mod exemplar, shimbând treptele într-un mod foarte serios (la turaţii joase) atunci când nu-i ceri atenţie sporită.
Nu este mai rafinat decât TCe-ul EDC – pe lângă sunetul specific dieselului, cuplul motor face uneori ca bordul să trepideze un pic atunci când accelerezi – însă prin comportament nici nu dă impresia că s-ar încorda mai mult decât ar trebui atunci când îi măreşti pasul.
Toate aceste noi beneficii pe care le primeşti odată cu Clio dCi EDC vin la pachet cu un preţ de achiziţie sub cel al omologului principal de pe piaţă, Škoda Fabia 1.4 TDI DSG. În final, oferta Clio dCi EDC tinde să te facă să uiţi uşor de orice neajuns i-ai fi găsit în primă instanţă. Asta dacă ai putut să-i găseşti.