Test în România: noul Lexus CT200h
Din exterior, modelul compact al celor de la Lexus prezintă un
caracter puternic, un pic războinic. Designerii au reuşit să creeze
un aer sportiv, plin de energie, lucru care parcă se dizolvă în
momentul în care priveşti spatele maşini.
Jantele de 17 inch, care echipează nivelul Luxury cu un design
mai mult decât interesant, subliniază caracterul sportiv al lui
Lexus CT200h.
Maşina beneficiază de acelaşi sistem hibrid pe care-l regăsim pe
Toyota Prius. Astfel, pentru cei care îşi pun problema
fiablilităţii sistemului, răspunsul este dat chiar de longevitatea
ansamblului creat de niponi.
Nu doar numele celor două modelule nipone sunt singurele
diferenţe. Cele mai importante se regăsesc la nivelul dotărilor şi
la nivelul calităţii materialelor. Modelul testat de ProMotor a
fost dotat cu cel mai bogat nivel de echipare. Astfel, habitaclul
maşinii este garnisit cu o serie de „instrumente” tip gadget cum ar
fi, un mouse sau cum numesc cei de la Lexus „remote-touch”, pentru
a controla funcţiie de pe displey-ul central. Fără acest „mouse” cu
siguranţă că bordul noului Lexus nu ar fi arătat asemenea unuia de
avion. Consola centrala este plină de butoane, dar poziţionate în
aşa fel încât oricare buton poate fi accesat fără nici o
problemă.
La bordul noului Lexus CT200h se regăseşte un lucru
neconvenţional, un lucru preluat din lumea dispozitivelor
electronice. Astfel, butonul de start este reprezentat asemeanea
butonului de pornire, sau oprire a unui aparat electronic. Şi au
făcut foarte bine deoarece, în momentul în care se apasă acest
buton bordul se animează şi apare un mic semnal „Ready”, iar în
habitaclul, aproape imperceptibil, „apare” un mic zumgăit. Da, a
pornit motorul electric.
Odată ce maneta cutiei de viteze este trecută în drive maşina
începe să ruleze…electric. Nu se aude nici cel mai mic zgomot
până la 10 km/h, atunci când zgomotul cauciucurilor începe să se
facă auzit. Acest zgomot, de altfel, creşte în intensitate odată cu
mărirea vitezei, devenind, la viteze mai ridicate, un zgomot de
fond suficient de puternic.
În ceea ce priveşte „apetitul” pentru benzină al lui Lexus
CT200h, putem spune că maşina este mai eficientă în mediu urban,
unde motorul electric este utilizat intens, iar pauzele
propulsorului termic sunt mai dese, în comparaţie cu un rulaj, de
exemplu pe autostradă. Tot în mediu urab, adică unde se rulează
frecvent cu viteze de până la 40 de km/h, se poate acţiona un buton
„magic” EV Mode, care face ca maşina să ruleze strict cu motorul
electric. Chiar dacă bateria se „goleşte” cam repede, timpul în
care motorul termic nu a funcţionat are un impact puternic asupra
consumului de benzină. Modul complet electric, după cum spuneam,
rămâne activat până la atingerea vitezei de 40 de km/h, iar
acceleraţiile sunt lente. În momentul în care pedala este apăsată
viguros, instant, porneşte şi motorul termic. Tot în vederea
ecomoniei de carburant în mod indirect avem o „poziţie” a
levierului schimbătorului de viteze numerotată sau denumită „B”,
prescurtare care vine de la BRAKE. În acest mod, frâna de motor
este mult mai puternică ceea ce duce la o energie cinetică
recuperată mult mai mare, deci bateria se reîncarcă mult mai
repede. Acest Fapt duce la parcurgerea mai multor kilometrii în
regim electric.
Astfel, Noul Lexus CT200H, devine unul din cele mai bune
compromisuri în materie de propulsie neconvenţională, oferind un
preţ scăzut pentru propulsie hibridă însoţită de dotări premium.
Ppreţul de plecare fiind de 29.960 de euro cu TVA. Varianta testată
de noi este nivelul superior de echipare si are un preţ de pornire
de 42.100 euro cu TVA, oferind calitate premium şi ultimul sistem
hidrid în materie de propulsie.