Test în România: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC. A-ul crossover
Noul Mercedes-Benz GLA este cel de-al patrulea model care utilizează platforma compactei A-Class. Practic, GLA întregeşte în mod inteligent o familie formată din hatchback-ul A-Class, familistul B-Class şi fotomodelul CLA.
DejA-Class vu… Deşi e mult mai mic decât un ML, GLA-ul arată foarte îndrăzneţ
Pe de altă parte, GLA completează gama de SUV-uri şi crossover-uri Mercedes-Benz, fiind al patrulea după ML, GL şi GLK (pe venerabilul G l-am omis deliberat, deoarece e un offroader veritabil, cu o poziţie aparte, nu doar în gama constructorului german).
Nu în ultimul rând, GLA este răspunsul lui Mercedes-Benz dat principalilor rivali premium germani, BMW cu X1 şi Audi cu Q3. Faţă de care noul Mercedes-Benz GLA pot spune că are mai multă personalitate. Ba chiar arată mai bine, mai ales echipat cu pachetul AMG Sport (2.750 euro, plus 800 euro pentru jantele AMG de 19 inci).
A-Class se laudă cu un spate mai interesant. Poate pentru că GLA vrea să arate mai pragmatic
Interesant, alura atletică îţi aminteşte imediat de A-Class, dar statura mai masivă exclude eventuala confundare cu hatchback-ul compact. Pe de altă parte, pare cam greu de crezut că GLA îndrăzneşte să iasă de pe asfalt – garda la sol e de numai 134 mm, iar cu pachetul AMG aceasta e mai redusă cu 15 mm. La care se mai adaugă capacităţi de trecere de-a dreptul palide.
Deci GLA e, până la urmă, doar un A-Class ceva mai voluminos şi cu un aspect mai atletic? Sau un GLK-junior, mai rotunjit şi mai urban? Până la găsirea unor răspunsuri, să vedem cum se prezintă GLA-ul în interior – PE URMĂTOAREA PAGINĂ