Test în România: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC. A-ul crossover

Autor: Adrian Mihălţianu 03 apr. 2014 Test drive

Motorul lui GLA 220 CDI e compatibil Euro 6, iar consumul mediu teoretic se cifrează la valoarea foarte optimistă de 4,9 litri/100 km. Mă rog, poate dacă pui un pensionar să meargă în modul Eco şi cu butonul ECO pornit, s-ar putea să obţină 5 litri/100 km.

În realitate, însă, consumul mediu nu prea coboară sub 6 litri/100 km, iar dacă se merge preponderent în modul Sport ne ducem peste 6,5 litri/100 km. O valoare decentă şi oarecum nesurprinzătoare, dat fiind că publicul unui crossover Mercedes-Benz se aşteaptă în primul rând la performanţe, iar apoi la consum cât mai redus.

E greu să mai vorbeşti despre consum mediu când poţi merge în ECO sau în SPORT

Evident, acest public se aşteaptă şi la un preţ măricel. Cel mai ieftin GLA (versiunea GLA 200, pe benzină, cu tracţiune doar faţă şi cutie manuală) are un preţ de pornire rezonabil, de 30.535 euro. Versiunea de motorizare din testul nostru (cel mai potent diesel, la care se mai adaugă şi tracţiunea integrală) pleacă de la 38.861 euro, diferenţa de circa 8.000 de euro fiind justificată de puterea mai mare, cutia automată şi de sistemul 4MATIC.

GLA 220 CDI 4MATIC e mai scump cu 3.000 de euro faţă de un A 220 CDI 4MATIC, diferenţa fiind explicată de caracterul practic mai bun şi de aptitudinile modice în afara asfaltului. Precum şi de stilul mai impozant şi mai robust, dar fără a speria publicul feminin care se simte intimidat de gabaritul mare al celorlalte SUV-uri.

Cel mai ieftin crossover Mercedes-Benz rămâne o afacere destul de scumpă

Însă vorbim de un Mercedes-Benz, deci lista de opţionale e destul de lungă. Un model bine echipat depăşeşte lejer 50.000 de euro, ba chiar se îndreaptă spre 60.000 de euro, zonă de preţ în care deja te poţi gândi serios la un GLK, mai încăpător şi clar mai temerar în afara asfaltului.

Prin urmare, noul GLA te face să-ţi pui suficient de multe întrebări contradictorii pentru a considera maşina suficient de interesantă ca să fie luată în seamă ca viitor mijloc de transport exclusivist. GLA mi se pare potrivit şi pentru femei, şi pentru bărbaţi, iar rivalii BMW şi Audi cred că vor avea zile dificile din cauza noului crossover Mercedes-Benz.

GLA le va da bătăi de cap lui X1 şi Q3. Dar şi lui A-Class…

Rămâne, însă, o problemă de canibalizare internă. Cine nu are prea mulţi bani, dar vrea un Mercedes-Benz, va prefera versiunile inferioare ale lui A-Class în detrimentul modelelor GLA mai ieftine. Cine, însă, are un buget suficient pentru versiunile superioare ale lui A-Class, cel mai probabil va fi sedus de GLA.

 

DATE TEHNICE Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC

Motor: 2.143 cmc, diesel, Euro 6

Putere maximă: 170 CP / 3.400-4.000 rpm

Cuplu maxim: 350 Nm / 1.400-3.400 rpm

Cutie viteze: automată 7 trepte, dublu ambreiaj

Viteză maximă: 215 km/h

Demaraj 0-100 km/h: 8,3 secunde

Consum mediu: 4,9 litri/100 km

Emisii CO2: 129 g/km

L x l x h (m): 4,41 x 1,80 x 1,49

Ampatament: 2,70 metri

Portbagaj (litri): 421/1.235

Garda la sol: 134 mm

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide