Printre minusuri amintesc greutatea maşinii – cele 1.89 de tone se simt, astfel încât performanţele dinamice ale motorului de 200 de CP sunt doar decente: 10.1 secunde necesită un sprint de la 0 la 100 km/h. De asemenea, nici consumul nu e punctul forte al lui Santa Fe – cu jumătatea de rezervor pusă la dispoziţie de importator, abia am făcut un traseu Bucureşti – Câmpina, cu o scurtă escapadă pe dealurile Dâmboviţei şi două traversări ale oraşului, la un consum extraurban de 7.5 litri/100 km şi urban de 12.5 litri/100 km şi un stil de rulare foarte liniştit.
Cuplul de 436 Nm disponibil între 1.800 şi 2.500 rpm asigură însă reprize de depăşiri bune, iar şoferul e asistat de ABS, ESP şi alte sisteme care permit păstrarea traiectoriei maşinii în condiţii limită. Avem şi Flex Steering, adică o direcţie asistată electric cu trei moduri – normal, confort şi sport, care în general comunică destul de bine cu şoferul. Per total, dacă Hyundai ar trebui să fie atent la ceva pe viitor, este reducerea cu cel putin 100 de kg a greutăţii maşinii, pentru a îmbunătăţi şi consumul. În rest, o maşină foarte plăcută la drum lung, indiferent de suprafaţa de rulare aleasă.
Să vorbim în fine şi despre buget…