Test în România cu Volvo XC60 facelift. Maturitate scandinavă
Volvo XC60 a primit, în primăvara lui 2013, un facelift care a adus un suflu de prospeţime asupra SUV-ului suedez care rivalizează cu BMW X3, Land Rover Freelander şi Audi Q5. Iar acum a venit vremea să vedem ce aduce nou şi cum se comportă pe drumurile României Volvo XC60 facelift.
EXTERIOR
Pentru mine e destul de simplu aici. Cred că varianta cu facelift arată mult mai bine decât varianta dinainte de facelift. Volvo XC60 e acum mai matur şi emană ceva mai multă atitudine scandinavă.
Luminile de zi cu LED-uri au fost mutate din lateralele grilei radiatorului pe marginile barei de protecţie, iar farurile sunt acum mai mari. Eu am asociat partea frontală cu faţa unui delfin – linii blânde, un zâmbet discret şi o atitudine prietenoasă.
INTERIOR
Înăuntru, Volvo XC60 facelift împrumută o serie de elemente de la fratele mai mic Volvo V40 – lucruri ca panoul de bord digital (care înlocuieşte vechile cadrane clasice) şi volanul.
Rezultatul e un interior foarte bun din punctul de vedere al calităţii percepute. Mai găseşti câte o bucată de plastic tare pe ici-colo, însă per total, habitaclul e unul reuşit. De altfel, cred că Volvo XC60 facelift vine cu un interior mai atrăgător decât BMW X3 sau Audi Q5. Sigur, în Q5 găseşti îmbinări mai bune şi plastice mai moi, în vreme ce germanul e mult prea serios şi conservator în comparaţie cu suedezul.
Scaunele din faţă sunt aceleaşi pe care Volvo le foloseşte în modelele sale de mai bine de zece ani, dar asta nu înseamnă că scandinavii sunt leneşi. Ştii cum zice americanul – if it ain’t broke, don’t fix it. Altfel spus, scaunele faţă pe care Volvo le foloseşte de mai bine de un deceniu – şi care sunt prezente şi în XC60 – candidează cu succes la titlul de cele mai confortabile scaune auto din istorie. Mai mult, tetierele integrate în spătare oferă o protecţie sporită în cazul unui impact din spate şi sunt suficient de mari chiar şi pentru cei mai înalţi de 1,8 metri. Poziţia la volan e destul de înaltă, iar susţinerea laterală este peste medie.
În spate, bancheta e destul de încăpătoare chiar şi pentru trei adulţi, iar spaţiul pentru picioare şi cap e satisfăcător.
Portbagajul e compartimentat inteligent şi oferă un volum de 495 de litri (cu 55 de litri mai puţin decât BMW X3), iar bancheta spate rabatabilă 40/20/40 înseamnă că sacrifici un singur loc pe banchetă atunci când transporţi o pereche de schiuri în portbagaj, de exemplu.
Sistemul multimedia e uşor de folosit, iar bordul digital îţi reaminteşte că suntem – totuşi – în 2013, şi nu în 1995. Există trei teme de culori pentru planşa de bord – Elegance, ECO şi Performance, dar nici una dintre acestea nu poate fi personalizată pe placul şoferului. Nu e nimic rău în asta, fiindcă ai toate informaţiile la îndemână, însă cred că un bord digital ar trebui să ofere câteva opţiuni de personalizare (culori, poziţia indicatoarelor) dintr-un singur motiv: se poate.
Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.