Test în România cu Volvo V60 T6 – Turbo tid!
Motorul T6 vine echipat standard cu tracţiunea integrală şi cu
transmisia automată în şase rapoarte. Puterea maximă este 304 CP
iar cuplul are o valoare importantă de 440 Nm. Din cei 62.424 euro
cât costă exact această maşină, 1.197 euro sunt foarte importanţi –
aduc servodirecţia ajustabilă precum şi suspensia 4C, controlată
electronic. Aceasta face minuni cu o maşină mare şi voluminoasă la
fel cum şi tracţiunea integrală reuşeşte să transmită puterea la
şosea suficient de bine pentru a-i permite vârfului de gamă V60 să
atingă 100 km/h cu start de pe loc în doar 6,2 secunde.
Dotările de siguranţă sunt complete şi doar noul C-Klasse
facelift mai oferă atât de multe dotări de siguranţă activă şi
pasivă. V60 rămâne însă singura maşină din segment care frânează
singură, automat după detectarea coliziunii iminente cu un pieton
sau cu o altă maşină.
Ţinuta de drum a lui V60 T6 AWD depinde de felul în care
conduci. Modul Comfort ar putea fi o revelaţie în materie de
confort dar din păcate jantele mari îşi fac simţită prezenţa destul
de zgomotos. În acest mod al suspensiei, ruliul caroseriei este
mare dar dacă drumul este asflatat perfect, ţinuta de drum a
acestui break este atât de confortabilă încât ai putea crede că te
afli într-o maşină cu suspensie pneumatică.
Modurile Sport şi Dynamic schimbă complet lucrurile. Suspensiile
se întăresc foarte mult, la fel şi direcţia iar acceleraţia
răspunde mult mai prompt. Desigur, doar tracţiunea integral are
meritul de face din maşina asta un autoturism plăcut de condus în
regim sportiv. Puterea nu este imensa dar motorul este foarte
capabil în regimul de turaţie jos evident datorită sistemului de
supra-alimentare cu turbo. Cutia de viteze taie mult din elanul
motorul pentru că schimbările treptelor nu sunt suficient de
rapide. La fel, răspunsul cutiei la apăsarea bruscă a acceleraţiei
este prea încet şi taie din plăcerile lumeşti ale condusului
sportiv.
Direcţia este corectă din toate punctele de vedere, este
suficient de precisă şi comunică suficient de mult pentru a-ţi da
încredere în forţele proprii de şofat. Desigur, şi aceasta este o
maşină care nu trebuie condusă de şoferi care nu au experienţă cu
maşinile puternice. Toate sistemele de siguranţă prezente la bord
nu pot previziona condiţiile de drum sau cele psihice ale
şoferului. V60 T6 are reprise foarte rapide în regimul de turaţie
cuprins între 3.000 şi 5.000 rpm astfel că te poţi trezi surprins
de un viraj la peste 160 km/h. În acestă idee cred că frânele lui
V60 T6 ar trebui să fie mai puternice.
Ca şi ţinuta de drum, consumul depinde de felul în care conduci.
În mediu urban, consumul anunţat de 14,8 litri este mic, de fapt el
atinge între 18 şi 19 litri pentru 100 km parcurşi. Asta dacă mergi
normal pentru că o fire mai agitate va arunca valoarea consumului
mediu la peste 22 litri necesari pentru a parcurge 100 km.
În afara oraşelor poţi atinge şi 9 iar media se poate stabiliza
la 12-13 litri pentru 100 km parcurşi. La fel, dacă stilul de
condus este unul calm.