Test în România cu Volvo S60 facelift. Liniştitor

Autor: Adrian Mihălţianu 20 nov. 2013 Test drive

Ţinută de drum, performanţe

În prezent, oferta Volvo cuprinde patru motorizări diesel şi patru motorizări pe benzină. În cazul maşinii pe care am condus-o, a fost vorba despre versiunea diesel de top – D5 de 2,4 litri – cu tracţiune pe puntea faţă şi cutie de viteze automată cu şase trepte Geartronic. Pentru anumite motorizări, Volvo oferă şi o cutie automată cu şase trepte şi ambreiaj dublu Powershift.

Propulsorul D5 se comportă foarte bine – are zvâc şi te poate scoate din situaţii dificile fără prea mult efort, însă îi lipseşte rafinamentul de care are nevoie pentru a concura cu succes în segmentul premium.

Cutia automată Geartronic cu şase trepte îşi arată şi ea vârsta. Schimbările se fac lin şi destul de rapid, dar nu se ridică la nivelul automatei cu opt trepte oferite de BMW sau al automatei cu ambreiaj dublu de la Audi.

Însă toate aceste probleme vor dispărea, cu siguranţă, odată cu noile motoare Drive-E şi noua cutie automată cu opt trepte, care vor ajunge pe modelele Volvo până la sfârşitul lui 2013.

Per total, berlina suedeză are o ţinută de drum închegată, confortabilă, care inspiră încredere, însă suspensia se dovedeşte destul de tare pentru drumurile din România, iar jantele mari şi anvelopele cu talon mic nu ajută deloc la ameliorarea situaţiei. Mai mult, pe drumurile cu gropi şi dâmburi la tot pasul poţi să auzi destul de uşor sunetele suspensiei – semn că insonorizarea lasă de dorit în această privinţă.

Dar orice senzaţie de sportivitate transmisă de suspensia dură va fi ucisă în faşă de direcţia moale, supraasistată, care nu îţi transmite mare lucru prin volan. Prin oraş e folositoare, însă pe drumuri virajate de munte nu o să te lase să te bucuri aşa cum ar trebui.

Consum

La sfârşitul testului, computerul de bord a afişat un consum mediu de 8,5 l/100 km, obţinut după rularea prin Bucureşti, pe drumurile din vecinătatea capitalei şi pe autostradă. Comparat cu consumul mixt teoretic de 5,9 l/100 km, rezultatul din realitate e prea mare. E drept, nu prea am menajat maşina, însă chiar dacă aş fi mers liniştit, tot nu cred că aş fi obţinut un consum mai mic de 7 l/100 km. La valoarea obţinută a contribuit şi lipsa unui sistem start/stop de oprire automată a motorului, care e disponibil pe toate motorizările în afară de variantele D5 cuplate la cutii automate.

Însă, aşa cum am spus şi mai devreme, noile motoare Drive-E vor rezolva problema consumului, fiindcă au o capacitate cilindrică mai mică şi folosesc tehnologii de ultimă oră pentru reducerea consumului de carburant.

Concluzii

Volvo S60 facelift este o maşină care pune accentul pe confort (atât timp cât nu alegi jante prea mari), siguranţă şi un interior simplu şi curat. Principalul avantaj al sedanului scandinav în faţa competitorilor teutoni este preţul mai atrăgător. Un S60 porneşte de la 26.429 de euro cu TVA inclus, bani care îţi aduc un motor diesel de 1,6 litri. În acelaşi timp, BMW Seria 3 are un preţ de pornire de 29.882 de euro, Audi A4 porneşte de la 29.860 de euro, iar Mercedes-Benz C-Class începe de la 33.511 euro. Spre deosebire de Volvo, cei trei germani au doar motoare pe benzină în variantele de bază – de 1,6 litri, respectiv 1,8 litri.

În cazul maşinii testate, situaţia este aceeaşi. S60-ul e cel mai ieftin, dar de data aceasta nu are un avantaj prea mare în faţa germanilor. În schimb, oferă mai multă putere şi mai mult cuplu decât rivalii cu motoare de 2,0 litri, însă consumul şi cheltuielile ulterioare au de suferit.

Aşadar, dacă preţul, confortul şi siguranţa sunt caracteristici obligatorii pentru următoarea ta maşină premium, atunci Volvo S60 facelift e un candidat potrivit. Nu uita însă de spaţiul perfectibil pentru capetele pasagerilor din spate şi de portbagajul nu foarte încăpător.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide