La Salonul Auto Geneva 2013, Volvo a prezentat o armată de modele reîmprospătate, printre care şi nu foarte vechiul S60. Atunci a dispărut partea frontală tinerească, îndrăzneaţă, şi a revenit stilul clasic Volvo, cu faruri dreptunghiulare.
Volvo S60 pare acum mai serios – o calitate de care are nevoie în lupta cu germanii BMW Seria 3, Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Class. Dar, deşi s-a maturizat, sedanul suedez a rămas o maşină atrăgătoare, cu linii blânde şi forme plăcute ochiului.
Interior
Pe lângă modificările de la exterior, faceliftul a adus pentru Volvo S60 un plus de tehnologie la interior. Berlina de dimensiuni medii a preluat de la fratele mai mic V40 cadranele digitale de bord şi a primit un ecran color ceva mai generos în dimensiuni pentru consola centrală. De asemenea, dacă optezi pentru o cutie de viteze automată, poţi alege de pe lista de opţionale un volan cu clapete pentru schimbarea treptelor.
Interiorul lui S60 arată bine. Designerii au mers pe un stil curat, minimalist, care încearcă să liniştească privirea. Consola centrală „plutitoare” pare destul de aglomerată cu butoane, însă multe dintre ele (cifrele, mai exact) sunt folosite pentru telefon şi pentru introducerea literelor în sistemul de navigaţie. În rest, butoanele de care ai nevoie mai tot timpul sunt la îndemână – volumul sistemului audio, selectorul pentru sistemul multimedia şi comenzile sistemului de climatizare.
Plasticele sunt moi şi au o textură plăcută, cu excepţia părţii inferioare a planşei de bord, unde s-a ales un plastic ceva mai tare. Dar toată lumea foloseşte trucul acesta, aşa că nu e nimic de speriat.
Cadranele digitale împrumutate de la V40 funcţionează aşa cum trebuie şi aduc o doză bunicică de modernitate, însă îmi păstrez ideea pe care am expus-o în testul cu Volvo XC60 facelift, şi anume că un bord digital poate oferi posibilităţi nenumărate de personalizare, aşa că nu văd de ce trebuie să fii limitat la doar trei teme de culori.
Sistemul de navigaţie e la zi cu majoritatea străzilor din România, iar rutarea se face corect, însă recalcularea traseului durează uneori prea mult. Laude merg şi către sistemul multimedia, care ştie să jongleze inteligent între apelurile telefonice prin Bluetooth şi muzica trimisă tot prin Bluetooth de pe telefonul mobil.
Scaunele din faţă sunt, în esenţă, aceleaşi pe care Volvo le foloseşte în maşinile sale de mai bine de un deceniu. Şi nu pentru că ar fi leneşi, ci pentru că sunt nişte scaune excelente – oferă o susţinere laterală peste medie şi sunt foarte confortabile. De fapt, s-ar putea să fie cele mai confortabile scaune auto din istorie.
Dar nu e totul numai lapte şi miere. În partea şoferului, spaţiul pentru relaxarea piciorului stâng nu e suficient de mare. În partea pasagerului din dreapta, spaţiul pentru picioare e limitat de pasajul roţii care pătrunde destul de mult în interior.
În spate, bancheta e încăpătoare pentru doi adulţi corpolenţi, însă spaţiul pentru genunchi e limitat, iar spaţiul pentru cap e nesatisfăcător pentru pasagerii mai înalţi de 1,8 metri.
Există spaţii de depozitare în toate uşile, pe lângă spaţiile din canalul median şi din spatele consolei centrale.
Portbagajul pare încăpător, însă dacă te uiţi peste cifre, îţi dai seama că, de fapt, e la coada clasamentului. Volvo S60 are un portbagaj de 380 de litri, în timp ce Mercedes-Benz C-Class oferă 475 de litri, iar BMW Seria 3 şi Audi A4 se laudă cu 480 de litri fiecare.
Asta înseamnă că, uneori, s-ar putea să ai nevoie de mai mult spaţiu în spate. Nu-i nimic, poţi să rabatezi spătarul banchetei, dar ţine minte – dacă faci asta, nu o să ai parte de o podea plată pentru portbagajul tău supradimensionat.
Per total, interiorul lui S60 facelift arată bine şi oferă spaţiu suficient pentru patru sau cinci persoane, atâta vreme cât pasagerii din spate nu sunt foarte corpolenţi sau înalţi. A, da, şi nu au foarte multe bagaje.
Detaliile despre ţinută de drum, performanţe şi consum, în pagina următoare.