Test în România cu Rolls-Royce Ghost

Publicat: 28 01. 2011, 15:12

Băieţii răi adevăraţi nu îşi vor cumpăra niciodată maşina asta, atâta timp cât încă se mai află la datorie. Chiar dacă vei coborî de la volan îmbrăcat la fel şi este clar că eşti doar şoferul, tot se va şti despre tine că ai bani. Doar eşti şoferul unui om care îşi permite un Rolls Royce…


Motivul dublării vânzărilor lui Rolls este Ghost, cel mai accesibil model al gamei şi probabil cea mai controversată maşină a mărcii în opinia multor clienţi fideli ai mărcii. Asta deoarece Ghost este practic un BMW 760Li extrem de luxos, cu altă caroserie, ceva mai puternic şi care costă dublu decât acesta. Ouch! Sună periculos, dar vânzările extrem de bune de anul acesta demonstrează că BMW şi implicit Rolls-Royce şi-au atins scopul pe care l-au vizat cu Ghost: dublarea vânzărilor şi atragerea de noi clienţi. 80% dintre clienţii de Ghost sunt noi pentru Rolls-Royce, iar 7% dintre ei sunt femei. Da, femeile foarte înstărite au început să-şi cumpere Rolls. 90% dintre posesorii de Rolls din Europa îşi conduc singuri maşina, iar aceasta este o altă cifră care demonstrează că vremurile s-au schimbat. Având în vedere cum au mers lucrurile anul acesta şi succesul foarte mare al lui Ghost, aşteptaţi-vă ca, în maxim doi ani, compania germană să-şi depăşească recordurile de vânzări de peste 3.000 de unităţi pe care le reuşea acum mai bine de 30 de ani.


Sinergiile dintre brand-uri înseamnă mai multe modele diferite sau foarte diferite, poziţionate în segmente separate, cu preţuri complet diferite. Aşa cum Ghost este un hit, dacă mâine Maybach va produce o maşină de 300.000 de euro cu TVA mare cât un S lung, mai puternică şi mult mai luxoasă, Maybach va fi salvat fără măsuri disperate.