Test în România cu Porsche 911 Targa 4 – Targalicious
Şi ţinuta de drum este extrem de sportivă. Direcţia este
atât de tare încât ai putea jura că nu este
servo-asistată. Dar asta înseamnă că este extraordinar de
precisă şi oferă un feedback ideal. Da, acesta este adevărul. Toate
direcţiile din Lume ar trebui să se simtă ca una de pe Porsche.
Cutia de viteze PDK este opţională dar face toţi
banii pentru că este foarte rapidă în schimbări şi
confortabilă în oraş. Există modul Launch Control care aruncă
maşina de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde şi îţi mişcă ochii în cap
longitudinal. Pentru a-i aduce înapoi trebuie să frânezi violent.
De la 100 la 0 sunt necesare aproximativ trei secunde şi aproape 34
de metri. Asta înseamnă performanţe de maşină de curse iar primele
două secunde din frânare sunt ireale. Abia după ce mergi cu
un 911 poţi spune că ai condus o maşină care OPREŞTE.
Instantaneu.
Motorul este o bijuterie tehnică cu o forţă
impresionantă dar care va părea insuficient de puternic
după o oră petrecută la volan. Asta deoarece ţinuta de drum este
atât de neutră iar maşina accelerează atât de uşor la
viteze ameţitoare încât ai impresia că eşti în control şi
vrei mult mai mult. Atenţie, aici intervine Efectul Porsche
– meritul pentru felul în care se comportă maşina este doar al ei
şi dacă exagerezi vei plăti. Dacă nu virezi conform
teoriei de curse, Targa 4 va subvira după care imediat va supravira
violent. Şi dacă nu eşti prezent cu reacţii nici electronica nu te
va mai salva. Eu spun că am simţit nevoia de mai multă putere dar
este strict meritul şasiului perfect echilibrat. Motorul este
suficient de puternic şi permite realizarea unor acceleraţii care
îţi vor tăia răsuflarea. Totuşi, atenţie. Targa 4 nu este o maşina
de zi cu zi. Este prea rigidă, joasă şi pretenţioasă. Şi mai ales
nu este maşina pe care să o conduci fără experienţă în pilotaj.
Desigur, oricine are banii poate să-şi cumpere una dar nu va reuşi
să înţeleagă mare lucru din magia Porsche.