După parerea mea este o prostie să compari orice altceva în
afară de Ferrari, Aston şi Lamborghini cu un Porsche. La fel, cred
că cei care nu au condus un 911 ar trebui să se abţină de la
comentarii referitoare la BMW, Audi sau Mercedes-Benz. Targa 4 este
o armă letală pe care eu personal aş vinde-o doar celor care fac
dovada unor şcoli de pilotaj la activ. Este o maşină
ultra-uşoară şi extrem de rapidă. Direcţia, frânele,
suspensiile şi cutia lucrează în armonie perfectă pentru
îndeplinirea unui singur scop – viteză! Targa 4 este foarte rapid
dar atenţie, se poate mult mai bine decât atât – vezi Turbo
S. Dacă ai un stil de pilotaj curat şi cauţi derapajele
controlate, electronica te va ajuta să rulezi foarte rapid pe
viraje chiar dacă fără să îţi dai seama accelerezi prea mult.
Punctele slabe pe care trebuie să le menţionez cu referire
strictă la acest model sunt legate de exploatarea zilnică.
Suspensiile sunt foarte tari şi îţi vor afecta spatele pe drumurile
care nu sunt asflatate serios. Garda la sol este mică şi dacă nu ai
un loc de parcare pre-stabilit te vei chinui pe lângă bordurile
înalte. Locurile din spate au fost, sunt şi probabil vor fi o
minciună frumoasă şi la viitoarea generaţie. Portbagajul – la fel.
Şi să nu-mi spuneţi că nu ai nevoie de bagaje dacă pleci în
călătorie cu un 911. Pentru că vă voi răspunde că atunci nu are
rost să dai 110.500 de euro pe maşina asta. Şi astfel ajungem la
capitolul preţ. Preţul de 110.500 de euro cu TVA este doar preţul
de pornire. O maşină echipată atinge uşor 130.000 de
euro. Este un preţ foarte mare pentru o maşină pe care
unii o compară cu un Seria 6. Dar este un preţ corect pentru o
super-maşină a cărei personalitate face un milion nu o sută de mii.
Cred că cei care vor un 911 ar face bine să mai aibă una-două
maşini în garaj pe care să le folosească zi de zi sau la ocazii în
care ai nevoie de confort. Doar pentru zilele destinate sufletului
de şofer 911 Targa 4 este perfect.
Un Targa 4 este foarte scump – preţul său de pornire
este de 110.500 de euro cu TVA. O maşină foarte bine
echipată va sări pragul de 120.000 de euro imediat, o sumă care
confirmă că un Targa 4 nu este doar o altă maşină sport de 345 CP.
Două modele Targa sunt disponibile în România, 4 şi
4S şi ambele au standard tracţiune integrală şi o
suprafaţă vitrată de 1.54 metri pătraţi deasupra capetelor
pasagerilor. Partea centrală a plafonului culisează şi lasă aerul
să intre în voie în habitaclu.
Doar un Porsche poate fi un Targa şi doar într-un Porsche ai
parte de anumite senzaţii. Maşina asta este echilibrată perfect.
Este de o precizie absolut remarcabilă şi care nu se poate compara
decât cu un Ferrari. Maşina se simte extrem de uşoară şi răspunde
perfect şi prompt la comenzi. Suspensiile sunt extrem de
tari, la fel şi scaunele care oferă standard cea mai strânsă
susţinere laterală pe care am experimentat-o vreodată.
Viitorul 911 va fi prezentat la sfârşitul acestui
an şi va prelua interiorul lui Panamera şi al lui Cayenne
deci vom avea încă o maşină echipată cu cel mai tare interior de
maşină sport din toate timpurile. Până atunci, interiorul actual
este depăşit în materie de ergonomie şi design. Finisajele continuă
să fie foarte bune şi pielea este prezentă din abundenţă. La fel ca
forma exteriorului, unele lucruri nu se vor schimba niciodată.
Poziţia de conducere este extremă. Adică extrem de joasă.