Modelul din test era echipat cu motorul pe benzină de 1.4 TSI, care livrează 122 CP la 6.000 rpm şi 200 Nm între 1.400 şi 4.000 rpm. Prima impresie despre acest propulsor este că pare mai vânjos decât îţi dau de înţeles datele de pe hârtie.
La această senzaţie contribuie masa totală redusă, de 1.200 kg, dar şi cutia de viteze manuală cu 6 trepte, având primele trepte etajate mai scurt. Evident, şi cuplul motor are un cuvânt greu de spus, motorul arătându-se foarte vivace la turaţiile mici şi medii.
Aşadar, noul Seat Leon s-a dovedit surprinzător de sprinten, oferind o adevărată plăcere să-l conduci pe serpentine. În schimb, când vine vorba de depăşiri scurte şi rapide pe drum drept şi la viteze mai mari de 100 km/h, cei 122 CP nu sunt chiar atât de “nărăvaşi”.
Iar aici întră în joc funcţia Seat Drive Profile, care schimbă comportamentul maşinii doar prin alegerea unuia dintre cele trei moduri: Normal, Confort şi Sport. Preferabil să mergeţi pe modul Sport când vă grăbiţi şi conduceţi cu viteză mai mare, astfel maşina accelerează mai bine, stă mai bine pe şosea şi are o direcţie ceva mai precisă.
Spaniolii spun că noul Seat Leon 1.4 TSI are un consum mediu de 5,2 litri/100 km. Sună optimist, dar se poate ajunge aici numai dacă eşti zgârcit sau ţii cu dinţii de a bate recordul la consum.
O valoare realistă ar fi 6,7 litri/100 km, adică exact ce arăta computerul de bord la sfârşitul testului nostru, după 543 kilometri parcurşi în mare parte în afara oraşului şi conducând într-un stil mai sportiv. Pentru că Leon nu prea e pentru cei leneşi din fire…