Modelul de test era echipat cu motorul V6 de 2.8 litri
ce dezvoltă 300 CP la 5.500 rpm şi cuplul motor de 400 Nm
la 2.000 rpm. Faţă de generaţia precedentă, noul model oferă acum
şansa de a opta şi pentru tracţiune integrală
(XWD), disponibilă numai cu transmisia automată
Sentronic.
Comportamentul dinamic al maşinii se poate seta prin intermediul
unui buton amplasat pe tunelul median. Acesta are trei poziţii:
Confort, Intelligent şi Sport. Pe modul
Confort suspensia este mai moale iar pedala de acceleraţie
are o reacţie mai blândă. Modul Intelligent
reglează în mod automat duritatea amortizoarelor, răspunsul pedalei
de acceleraţie şi gradul de direcţie iar modul
Sport creşte răspunsul pedalei de acceleraţie, întăreşte
suspensia şi direcţia, iar schimbarea treptelor de viteză
se face la turaţii înalte.
Pentru shimbarea treptelor de viteză, modelul de test oferea şi
padele poziţionate în spatele volanului, un
comfort în plus pentru cei care doresc „să simtă” puterea celor 300
CP. Ca peisajul sportiv să fie complet, maşina a fost echipată şi
cu pedalier din aluminiu. La drum lung, berlina
suedeză se comportă excepţional, puterea motorului V6 se
face simţită chiar de la turaţii joase şi sprintează de la
0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde. Noul model dotat cu un asemenea
motor satisface nevoile oricărui şofer care îşi doreşte performanţe
sportive.
După cum era de aşteptat, propulsorul este unul gurmand, mai
ales atunci când abordezi un stil mai agresiv. Acesta a consumat
24,3 litri/100 km în oraş, iar în afară, 14,8 litri/100
km. Un lucru nesemnificativ pentru cei care achiziţionează
un Saab 9-5. Suspensia lucrează în tocmai celor trei moduri de
setare a comportamentului, în modul Confort denivelările din
astfalt fiind amortizate foarte bine. Trecând la modul Sport,
suspensia devine mai rigidă, lucru necesar pentru a ţine pe
şosea cele aproape 2 tone ale maşini.