Faţă de generaţia precedentă, noul Saab 9-5 a crescut în
dimensiuni considerabil şi asta se poate vedea cu ochiul
liber. Din punct de vedere al designului noul Saab 9-5 propune o
imagine sobră, dar dinamică. Grila câştigă câţiva centimetri în
plus faţă de vechiul model iar asta nu face decât să sublinieze
aspectul agresiv. În ceea ce priveşte blocurile optice, atât cele
din faţă cât şi cele din spate, sunt prevăzute cu
tehnologia LED.
Spatele este dominat de acele două benzi luminoase care
beneficiază de tehnologia LED. Spoilerul generos
dimensionat împreună cu cele două ornamente cromate
dreptunghiulare ale evacuărilor subliniază caracterul sportiv al
noii generaţii. În interior, poziţia la volan este relativ joasă,
scaunele sunt îmbrăcate în piele perforată şi
dispun de memorie pentru şofer şi pasager, precum şi de un
sistem de ventilaţie. Butoanele sunt bine finisate
şi plăcute la atingere, iar cum ne-am aşteptat ergonomia
este la ea acasă.
Tabloul de bord este format acum din 3
cilindri, cel din mijloc, pe lângă vitezometru, afişează
şi funcţiile computerului de bord. Ceea ce s-a păstrat de la
modelul anterior, este acea formă a gurilor de aerisire cu
joystick, specifice modelului Saab. Acum se întind pe o
suprafaţă mai mare, mai exa ct pe deasupra instrumentarului de
bord.
Pe consola centrală se află un display color cu
touchscreen de 8”. Butonul de pornire/oprire este
poziţionat pe tunelul median, o particularitate a modelelor Saab.
Zgomotul de afară nu pătrunde în interior iar
ambianţa este întreţinută de sistemul audio premium
Harman-Kardon cu 11 boxe. După cum spun şi oficialii,
spaţiul a fost mărit atât în lateral cât şi pentru picioare,
oferind comfort chiar şi persoanelor peste înălţimea medie.
Volumul util al portbagajului este acum de 515
litri, fiind cu 15 litri mai mult faţă de modelul anterior
şi aproximativ la fel cât al unui BMW Seria 5.